Volkswagen a prezentat noi poze si informatii despre modelul GTD, echivalentul turbodiesel al Golfului GTI.
VW Golf GTDVolkswagen propune o alternativa interesanta pentru amatorii de hothatchuri diesel. Nu este un segment foarte bogat in oferte, dar merita luat in calcul daca vrei sa imbini performanta cu ratiunea. Noul Golf GTD este o versiune diesel a mult mai cunoscutului GTI. GTD nu ofera aceeasi putere maxima, dar se poate lauda in fata GTI-ului cu un consum si o autonomie mult mai bune. In plus, numele GTD este cunoscut de fanii Golf-ului, dupa debutul primului model Golf GTD, acum 27 de ani.
VW Golf GTDNoul Golf GTD vine cu un stil sportiv, diferit de al GTI-ului doar la nivel de detaliu, dar germanii spun ca platforma tehnica este setata special pentru sportivitate. Cu toate ca este deja cunoscut si opereaza pe cateva modele cu pretentii sportive din cadrul grupului VW, turbodieselul de 2 litri de sub capota lui GTD face o figura frumoasa si pe Golf, imbinand performanta cu un nivel redus al consumului. Puterea maxima a acestui motor este de 170 CP, iar cuplul maxim inregistreaza 350 Nm. Noul GTD are asadar 40 CP in minus fata de GTI, dar compenseaza prin cuplul cu 70 Nm mai mare. Comparatia directa a cifrelor celor doua hothatch-uri ne arata ca diferentele sunt sesizabile, dar nu mari. Astfel, GTD-ul accelereaza de la 0 la 100 km/h in 8,1 secunde si atinge o viteza maxima de 220 km/h, in vreme ce propulsorul TSI al GTI-ului genereaza o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6,9 secunde, viteza maxima fiind de 240 km/h.
VW Golf GTDAdevaratul avantaj al modelului Golf GTD apare insa cand luam in calcul consumul de combustibil. Masina se multumeste, in medie, cu 5,3 l/100 km (5,6 litri/100 km cu DSG), astfel ca autonomia poate ajunge la 1.000 km, daca tinem cont de capacitatea de 55 de litri a rezervorului. Spre comparatie, GTI-ul afiseaza un consum mediu oficial cu 2 l/100 km mai mare decat al GTD-ului.
VW Golf GTDIn echiparea de serie se ofera o cutie de viteza manuala, cu 6 trepte, iar optional este disponibila una DSG.
La nivel de design, Golf GTD vine cu cu spoilere desenate mai sportiv, sasiu coborat cu 15 mm, jante de aliaj de 17 inch, difuzor de aer cu cele doua iesiri ale esapamentului incorporate.
In Germania, pretul masinii va fi putin peste 27.000 euro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.