General Motors a publicat datele privitoare la consumul si autonomia modelului Volt.

Chevrolet Volt este modelul de care se leaga o mare parte din sperantele de redresare ale GM, chiar daca masina nu este inca in showroom-uri. Dezvoltarea este insa in faza finala, iar Volt, conceput sa bata Toyota Prius, vine cu performante extraordinare.

Chevrolet VoltS-a spus de multe ori ca Volt este cam ultima barca de salvare pentru GM, chiar si dupa reorganizarea companiei. Si pentru ca viitorul pare sa apartina hibridelor si modelelor electrice este clar ca un astfel de model ar sustine compania. Dar ca sa impui un astfel de model in Statele Unite trebui sa bati Toyota Prius. Neaparat, pentru ca Prius e un rege al hibrizilor in State si are deja o imagine excelenta, multe personalitati cu inclinatii ecologice afisandu-se la volanul acestui model nipon.

Chevrolet VoltToyota Prius - hibrid, Chevrolet Volt - electric
GM a abordat o alta strategie decat niponii cu al lor Prius. Modelul fabricat de Toyota este un hibrid, adica dispune de un propulsor normal, cu ardere interna si unul electric. Prius poate rula fie propulsat de motorul electric, fie de cel termic, fie de amandoua, in functie de situatie. Si Chevrolet Volt are doua motoare, unul termic si unul electric, dar este considerat model electric. Aceasta pentru ca doar motorul electric propulseaza masina. Cel termic nu este cuplat la roti prin vreun sistem de transmisie, rolul fiind acela de a incarca bateriile care alimenteaza motorul electric. Practic, motorul cu ardere interna de pe Volt este doar generator.

Diferente
Chevrolet VoltToyota Prius se bazeaza in principal pe motorul termic, unul de 1,8 litri si 99 CP, dar poate rula si doar pe baza motorului electric in oras, la viteze reduse. Ca urmare inregistreaza un consum urban de 3,9 l/100 km. Aceasta pentru ca motorul conventional este cuplat la transmisie si propulseaza masina. De cealalta parte, Volt este propulsat doar de motorul electric, iar cel termic porneste doar cand bateriile nu mai furnizeaza suficient curent, pentru a le incarca. Faptul ca functioneaza la un regim controlat, mult mai lejer decat daca ar propulsa masina, face ca motorul conventional de pe Volt sa consume doar 1.02 l/100 km (230 mile/galon).

Chevrolet VoltGM anunta ca Volt poate rula pana la 64 km in oras, fara ca motorul normal sa fie nevoit sa incarce bateriile. Aceasta distanta este considerata suficienta pentru un rulaj zilnic normal, cum ar fi transportul pana la serviciu si inapoi. Peste noapte, bateriile lui Volt pot fi incarcate de la orice priza normala. Incarcarea facuta in acest fel, de la priza este necesara pentru ca Volt poate ajunge la o autonomie maxima (cu motorul conventional incarcand bateriile) de pana la 480 km. Adica, la un moment dat, motorul normal nu mai poate incarca bateriile in acelasi ritm in care energia din acestea este consumata. partea buna este ca acest inconvenient intervine dupa aproape 500 km parcursi.

Chevrolet Volt va fi lansat pe piata in a doua parte a anului viitor, iar GM estimeaza un cost de utilizare (in ceea ce priveste energia) a aproape 3 centi/mila. Pretul masinii va fi in jurul a 40.000 de dolari, sensibil mai mult decat costa Toyota Prius.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.