Renault a prezentat noul Megane Sedan, cu toate ca masina va avea un alt nume de acum inainte.

Renault FluenceFrancezii au impresionat cu designul noului Renault Megane hatchback, dar multi clienti asteptau modelul sedan, aceasta versiune de caroserie fiind una foarte vanduta in Europa de Est. Special pentru unele piete din aceasta zona a Europei (deocamdata Turcia, Romania si Rusia), Renault va prezenta la Salonul Auto de la Frankfurt noul Megane Sedan. De fapt noul Renault Fluence, pentru ca aceasta este denumirea masinii de acum inainte. Francezii au ales o noua denumire tocmai pentru a individualiza aceasta versiune de restul gamei Megane.

Renault FluenceNoul Renault Fluence, care va fi asamblat la uzina renault din Turcia, preia elementele de design caracteristice noului Megane hatchback, dar face o figura frumoasa prin reinterpretarea lor. Partea frontala afiseaza faruri asemanatoare ca idee, dar cu o alta forma, nervurile capotei sunt altfel trasate, iar grila inferioara are alta forma si este putin mai mica.

Spatele este bineinteles complet nou, cu faruri mai conventionale ca forma, acestea fiind impartite egal pe aripi si capota.

Renault FluenceFrancezii au desenat Fluence in asa fel incat acesta sa aiba propria personalitate, schimbarile la partea anterioara fiind importante daca ne gandim ca actualul Megane Sedan preia integral fata hatchback-ului. Cum sugereaza si numele, Fluence se vrea un model de sine statator, iar francezii spun ca este la limita superioara a clasei compacte. Dealtfel, lungimea de 4,62 metri (4,5 metri pentru actualul megane Sedan) promite un spatiu interior mai mult decat suficient tinand cont de media clasei. Portbagajul ofera un volum de 530 de litri, cu 10 litri mai mult decat actualul Megane Sedan.

Plansa de bord este identica cu cea de la Megane hatchback, cu o singura exceptie la nivelul tabloului de bord. La Renault Fluence vitezometrul este unul cu afisaj analogic si nu digital cum intalnim la hatchback.

Renault FluenceLa startul vanzarilor, Renault Fluence va fi oferit cu doua motoare pe benzina si doua turbodiesel. Varianta de baza este cea echipata cu propulsorul pe benzina, de 1,6 litri si 110 CP, acesta putand fi cuplat fie la o cutie de viteze manuala (standard), fie la un automata. Al doilea motor pe benzina este cel de 2 litri si 140 CP, oferit cu cutie de viteze manuala sau cu o cutie cu variatie continua.

Capitolul diesel este acoperit de motorul de 1,5 litri dCi, care este oferit in doua versiuni principale: 85 CP (90 CP in versiune Euro 5 incepand cu luna mai 2010) si 105 CP (110 CP in versiune Euro 5 incepand cu luna mai 2010). Pentru motorul in versiune de 110 CP va fi disponibila si o cutie de viteze cu dublu ambreiaj la sfarsitul anului viitor.

Renault spune ca in Romania s-au vandut peste 35.000 de exemplare Megane Sedan II incepand cu anul 2003, numai anul 2007 aducand vanzari de aproximativ 10.000 de unitati.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.