Saab a prezentat noua berlina de clasa mare 9-5, pe care o va expune la Frankfurt.

Saab 9-5Vazut intotdeauna ca alternativa celor ce vor altceva decat omniprezentele berline germane de clasa mare, Saab 9-5 este o prezenta mult prea discreta in Europe (poate cu exceptia Suediei). Constructorul, desi cu mari probleme dupa "divortul de" GM, anunta insa o noua era pentru Saab, care debuteaza cu noua generatie 9-5, prezentata oficial cu putin timp inainte de debutul programat pentru Salonul Auto de la Frankfurt.

Noul model nu iese din tiparele ultimelor facelifturi aplicate gamei 9-3, dar insista pe o mai mare individualitate si reuseste sa arate modern, fara extravagante, in stilul clasic Saab. Liniile "curate" ale partii frontale si spatele elegant recomanda masina acelorasi clienti de Saab care asteptau de mult o usoara intinerire a gamei.

Saab 9-5Nici interiorul nu-i va dezamagi, dar nici dezorienta pe cei obisnuiti cu marca suedeza, pentru ca plansa de bord este desenata in acelasi stil - incarcata, masiva, cu multe comenzi si cu acelasi aspect inspirat de trecutul marcii Saab in aviatie.

Saab 9-5La nivel tehnic a fost anuntat un nou motor de baza, pe benzina, turbo, de 1,6 litri, care dezvolta 180 CP. Clientii vor putea opta si pentru un propulsor de 160 CP, tot pe benzina, in vreme ce o alta versiune turbo a motorului de 2 litri ofera 220 CP. Cel mai mare motor al gamei este un V6 de 2,8 litri, care ofera 300 CP si 400 Nm, acesta fiind oferit exclusiv cu sistemul de tractiune integrala XWD, dotat cu diferential spate cu alunecare limitata, controlat electronic. Toate transimisile sunt cu 6 trepte, automate si manuale.

Saab 9-5Suedezii spun ca tinuta de drum va fi una foarte buna, axata pe dinamica, pentru noul 9-5 fiind oferite doua setari ale suspensiilor, in functie de motorizare, fiecare dintre acestea fiind disponibila si cu sasiu sport - optional. In plus, 9-5 ofera soferului posibilitatea de a influenta reactiile masinii prin intermediul unor setari ale sistemului DriveSense, care influenteaza si lucrul amortizoarelor.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.