In vreme ce multi producatori mizeaza pe modele electrice, pe care ar trebui sa le putem cumpara in cativa ani, cei de la Toyota isi canalizeaza o mare parte din resurse catre modelele hibrid, pe care ei le vad ca fiind mult mai bine adaptate unei piete reticente fata de masinile electrice.
Niponii au mai prezentat un model hibrid, pentru piata japoneza. Se numeste Sai si este bazat pe tehnologia lui Lexus HS 250h, model conceput de la bun inceput pentru tehnologia hibrida si nu adaptat pe parcurs. Toyota Sai este echipat cu un propulsor conventional, pe benzina, de 2,4 litri, care produce o putere maxima de 150 CP/6.000 rpm, cuplul maxim fiind de 187 Nm. Aceste este secondat de unul electric, care poate livra pana la 143 CP. Puterea maxima a grupului motopropulsor este de 190 CP.
Motorul termic poate lucra separat, asigurand propulsia masinii in vreme ce motorul electric se comporta ca un generator pentru sistemele electrice, dar si motorul electric poate lucra independent, caz in care Toyota Sai se transforma intr-un model fara emisii de noxe. Sigur ca, atunci cand este nevoie, la acceleratii puternice si viteze mari, motoarele lucreaza impreuna.
Niponii nu spun insa care este consumul mediu al masinii si nu dau nici date despre performantele dinamice, acestea avand probabil valori bune din cauza celor 190 CP disponibili permanent.
Masurile luate pentru obtinerea unei importante economii de carburant nu se limiteaza insa la motorul electric. Niponii au contruit un intreg computer care gestioneaza functionarea cat mai eficienta a celor doua motoare, au prevazut un sistem care foloseste gazele de esapament pentru a incalzi mai repede motorul si multe alte solutii electronice care sa ajute la obtinerea unui consum cat mai redus de energie.
Toyota Sai va costa, in Japonia, aproximativ 34.000 euro, un pret destul de piperat, dar care va convinge circa 3.000 de cumparatori pe an, cred cei de la Toyota. Din dorinta de a face masina cat mai aerodinamica, japonezii au facut unele concesii de design, asa ca e greu de afirmat ca Sai este o masina care arata bine. Practic, avem de-a face cu un Prius mai puternic, mai performant, dar si sensibil mai scump.
Sursa: WorldCarFans
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro