Suedezii au prezentat in detaliu noua generatie Volvo S60, care va debuta oficial luna viitoare, la Geneva.

Volvo S60Din cand in cand, apare cate un nou model cu adevarat special. Complet diferit de vechea generatie si cu un stil care te provoaca sa cauti ceva care nu-ti place. Acesta este si cazul noii generatii Volvo S60, masina fiind pur si simplu adorata de cei mai multi, din pozele publicate de Volvo. Explicatia consta in renuntarea la designul patratos, rigid si adoptarea unuia mai pasional, foarte bine legat la nivelul proportiilor si detaliului.

Volvo S60Pentru ca surpriza placuta sa fie completa, suedezii spun ca noul S60 va revitaliza si placerea de a a conduce masina, cu un comportamanet dinamic foarte bun si o tinuta de drum nu bazata in exclusivitate pe confort. Volvo spune chiar ca noua generatie S60 este cea mai sportiva berlina produsa de Volvo si mizeaza pe un nou sasiu dinamic, pe coloana de directie a carei rigiditate torsionala a fost marita cu 100%, dar si pe un nou raport al casetei de directie, care confera schimbari rapide si ferme ale directiei.

Volvo S60Electronica are si ea un rol important, noul sistem de stabilitate fiind mai rapid si cu reactii mai bine adaptate. Acesta include si un nou sistem, Corner Traction Control, care are rolul de a suplimenta agilitatea in viraje, tot prin intermediul electronicii.

Volvo S60La nivelul franelor intalnim o gramada de noi functii: Ready Alert Brakes - se manifesta prin pretensionarea circutului si lipirea usoara a placutelor de disc, atunci cand electronica simte ca va interventi o franare puternica, Hydraulic Brake Assist - mareste presiunea de franare cand soferul nu pasa frana suficient de tare sau de rapid, Optimised Hydraulic Brakes - amplifica presiunea din sistem prin intermediul sistemului hidraulic, daca pompa de servo nu are suficienta presiune, Fading Brake Support - foloseste acelasi sistem hidraulic pentru a compensa, prin cresterea presiunii, efectul de fading, la o franare puternica si prelungita.

Volvo S60Pedestrian Detection with Full Auto Brake - este unul dintre cele mai importante sisteme de siguranta, iar cei de la Volvo spun ca tocmai l-au dus la un alt nivel. Un radar detecteaza orice obstacol din fata masinii, iar o camera video detecteaza despre ce obstacol este vorba si este capabila sa recunoasca pietonii cu minim 80 cm inaltime. Daca ambele sisteme (radarul si camera) confirma unitatii electronice ca este exista un pieton in fata masinii, soferul este atentionat acustic si vizual sa franeze, franele fiind pretensionate automat. Daca soferul nu reactioneaza, este aplicata automat toata forta de franare a sistemului. Sistemul este functional pana la viteze de 33 km/h, dar are limitari de luminozitate.

Pe langa acest sistem exista si cel de franare automata, la viteze de pana in 18 km/h, menit se evite loviturile usoare din traficul urban, cand soferul nu franeaza la timp sau nu este atent.

Motorizari

Volvo S60Pentru inceput, noul Volvo S60 va putea fi echipat cu un motor pe benzina (T6 AWD, de 3 litri, cu 304 CP si 440 Nm) sau doua dieseluri - D3 (motor de 2 litri, cu 163 CP si 400 Nm) si D5 (motor de 2,4 litri, cu 205 CP si 420 Nm). Inaca din primul an d eproductie se vor adauga un nou diesel (de 1,6 litri si 115 CP - DRIVe) si 3 motoare pe benzina (T5 - 240 CP, T4 - 180 CP si T3 - 150 CP).

Noul Volvo S60 va putea fi comandat dupa debutul de la Salonul Auto de la Geneva, de luna viitoare.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.