Auto 3 August 2010 00:05
Mercedes AMG renunta la motoarele gigant si adopta unele mai mici, dar mai performante.

In ultimii ani, cei de la Mercedes AMG au fost cat se poate de obsedati sa-i depaseasca pe cei de la BMW M in privinta puterii maxime a motoarelor. Si au reusit doar atat, sa faca motoarele mai puternice, nu si masinile mai rapide pe circuit. Pentru ca bavarezii detin inca secretul unor setari geniale pentru suspensii.

Problema este insa ca AMG a mizat in tot acest razboi pe motoare mari, aproape “americane” ca cilindree. Un V8 de 6,2 litri nu prea are nimic de-a face cu eficienta si cu normele de poluare. Asa ca AMG a inceput reducerea cilindreei pentru motoarele de top, dar compenseaza cu tehnologia de supraalimentare, iar rezultatele sunt mai bune decat ne-am imagina.

Varful gamei Mercedes, berlina S-Klasse, a primit un astfel de motor. Pana acum, superlimuzina nemteasca S63 AMG a mizat pe un V8 de 6,2 litri, aspirat, a carui putere maxima era de 525 CP.

Noul S 63 AMG a primit un nou V8, de 5,5 litri, care produce insa un maxim de 571 CP datorita supraalimentarii cu doua turbine. Cuplul maxima ajunge la 900 Nm, o valoare imensa chiar si pentru o masina de dimensiunile lui S-Klasse. Aceste valori sunt valabile... citeste continuarea pe Motorstory.ro (+ galerie foto).


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.