Audi lanseaza o noua serie de modele fascinante prin care abordeaza un segment al pietei cu inalta incarcatura emotionanta.

Audi lanseaza o noua serie de modele fascinante prin care abordeaza un segment al pietei cu inalta incarcatura emotionanta: Audi A5. Modelul reuneste liniile de design Audi cu caracteristicile dinamice specifice marcii. Datorita performantelor motorizari FSI si TDI, Audi A5 ilustreaza tema grand-turism moderna, fiind in acelasi timp un touring-coupe.

O noua serie de modele AudiAudi A5

Prototipul Nuvolari expus in 2003 a infatisat o prima viziune a marcii Audi cu referire la ideea de coupe stilat, progresist si cu potential de inalta performanta. Multe elemente intalnite la Nuvolari au fost preluate pentru Audi A5.

Are o lungime de 4.63 m, patru locuri si un portbagaj de 455 litri. Proportiile coupe-ului mizeaza pe o latime accentuata si o inaltime relativ redusa, o consola frontala scurta si racordarea cursiva a formelor din zona posterioara. Performantele dinamice sunt datorate motorizarii care furnizeaza intre 125 si 195 kW (170 si 165 CP). Puterea motoarelor poate fi transmisa rotilor fie prin intermediul unui sistem de tractiune fata, fie printr-o transmisie integrala quattro. Pentru ambele cazuri sunt propuse atat cutii de viteze manuale, cat si automate.

O noua serie de modele AudiProbabil ca cel mai important motiv pentru alegerea unui model auto cu doua portiere este design-ul. Din acest punct de vedere Audi A5 isi sustine personalitatea. «Audi A5 este cea mai frumoasa masina pe care am proiectat-o vreodata», a spus Walter de’ Silva, directorul departamentului Volkswagen Group Design.

Partea frontala reflecta stilul Audi, ilustrat de masca de radiator de tip single-frame, farurile conturate rectangular si prizele de aer dimensionate generos. La fel a fost elaborata si infatisarea partii din spate. Design-ul stopurilor si liniile orizontale care dau sugestia latimii mari reitereaza intentiile sportive ale lui A5.

Zona laterala este marcata de montantul central de proportii, de forma trapezoidala, care aminteste de modelul Audi Ur-quattro. Farurile de zi, compuse din cate o banda de LED-uri pe fiecare parte a masinii, personalizeaza blocurile optice cu proiectoare bi-xenon.

O noua serie de modele AudiStructura cockpit-ului reuneste instrumentele de bord si zona consolei centrale. Panourile portierelor, comenzile geamurilor, cotiera si spatiul de depozitare comopun o unitate armonioasa, iar tabloul de bord are vitezometrul si turometrul conturate personalizat. Ecranul sistemului multimedia MMI este situat intr-o pozitie inalta, eficienta din punct de vedere ergonomic.

Toate propulsoarele disponibile pentru A5 sunt alimentate prin injectie directa de combustibil, lucru valabil deopotriva pentru gama motoarelor cu benzina FSI si seria motoarelor turbodiesel TDI, dotate cu sistem commonrail.

Versiunea spectrului de motorizari cu benzina propusa pentru Audi A5 este propulsorul FSI de 3.2 litri, dotat cu sistem de distributie variabila. Acesta permite o variere in doua trepte a intervalelor de deschidere a supapelor. Pentru realizarea acestora au fost folosite came culisante, montate pe arborii sistemului de distributie. In functie de regimul motorului, supapele sunt manevrate diferentiat, fie de camele care permit o deschidere mai mare, fie de cele care ofera o deshidere mai mica.

Efectul principal tine de o eficientizare apreciabila a consumului. La rotile unui Audi A5 3.2 FSI ajung o putere totala de 195 kW (265 CP) si un moment maxim de 330 Nm, disponibil pe plaja de turatie dintre 3.000 si 5.000 rpm. Versiunea A5 3.2 FSI quattro cu cutie de viteze manuala ajunge de la 0 la 100 km/h in 6.1 secunde. Viteza sa maxima este limitata electronic la 250 km/h. Consumul mediu este de 8.7 l/100 km (3.2 multitronic).

Varianta 1.8 TFSI, al carei motor furnizeaza 125 kW (170 CP), va fi disponibila incepand din toamna anului 2007.

Versiunea TDI sportiva din oferta de motoare a seriei A5 reprezinta o revizuire a propulsorului de 3.0 litri. Acum, acesta dezvolta o putere maxima de 176 kW (240 CP) si are un cuplu motor care atinge un maximum de 500 Nm. Sprint-ul de la 0 la 100 km/h dureaza numai 5.9 secunde, iar viteza maxima este de 250 km/h. Audi A5 3.0 TDI quattro vine cu un consum mediu de 7.2 l/100 km.

Cea de-a doua motorizare din oferta TDI a seriei Audi A5 include un propulsor V6 de 2.7 litri, care furnizeaza 140 kW (190 CP). Viteza maxima este de 232 km/h, iar acceleratia de la 0 la 100 mk/h dureaza 7.6 secunde. Consumul mediu nu depaseste 6.7 l/100 km.

Modelul Audi A5 2.7 TDI multitronic dispune de tractiune pe rotile din fata, in timp ce modelul 3.0 TDI care are cutie de viteze manuala se foloseste de serviciile tractiunii integrale quattro. Motricitatea A5 este datorata distribuirii a 40% din momentul motor catre rotile puntii din fata si a 60%, catre rotile puntii din spate.

Audi A5 dispune de o cutie de viteze manuala cu sase trepte, avand curse scurte de manevrare a levierului pentru o selectie precisa. Cutia de viteze automata cu variatie continua de tip multitronic este propusa pentru motorizarile 3.2 FSI si 2.7 TDI. Caracteristicile sale se traduc si printr-un consum de combustibil economic, datorat in special demultiplicarii lungi a treptei finale. In principiu, aceasta cutie de viteze a fost proiectata pentru a avantaja economicitatea. Conducatorul poate trece la selectarea in modul manual a treptelor, unde are de ales intre opt trepte.

Ecartamentul larg, rotile de dimensiuni mari si consolele din fata si din spate scurte nu constituie doar o componenta stilistica a expresiei de sportivitate pe care mizeaza design-ul masinii, ci fac parte din ansamblul caracteristicilor constructive ale lui Audi A5. Rotile din fata sunt sustinute de un sistem cu cinci brate prinse pe un cadru metalic separat de caroserie, care permite filtrarea socurilor si a perturbatiilor. Sistemul de directie cu cremaliera este amplasat in fata puntii anterioare, aproape de axa rotilor.

Puntea anterioara este amplasata in fata motorizarii, care, in cazul marcii Audi este situata longitudinal, pentru a inlesni cuplarea cu transmisiile integrale de tip quattro. Astfel, se poate aplica solutia unui ampatament lung si a unor console din fata si din spate scurte, ceea ce faciliteaza o buna repartizare a maselor pe cele doua punti.

Un element cheie al trenului de rulare este sistemul suspensiei din spate, cu leviere dispuse trapezoidal. Atat la puntea din fata, cat si la cea din spate, componentele principale ale suspensiei sunt fabricate din aluminiu. Standard, Audi A5 dispune de frana de stationare electromecanica, sistem deja cunoscut de la A8 si A6. Aceasta se activeaza de la un buton aflat alaturi de schimbatorul de viteze. Pentru A5 exista si optiunea «hold assist», pentru evitarea alunecarii in panta, dupa ce vehiculul a fost oprit.

Lista de dotari optionale include sistemul luminilor adaptive bi-xenon, deschiderea portierelor si portbagajului cu sistem keyless access, ca si pornirea in mod keyless, aerul conditionat cu trei zone de microclimat, pavilionul culisant de dimensiuni mari si camera de luat vederi orientata spre inapoi, pentru a facilita manevrele de parcare.

Pe langa sistemul de navigatie cu DVD, inclus alaturi de centrala MMI, sistemul audio Bang & Olufsen include 14 difuzoare si o capabilitate de 500 W. Audi A5 ofera doua tipuri de tapiterii textile, doua tipuri de tapiterii din piele, combinatii de piele cu Alcantara si cinci versiuni de ornamente interioare.
Cheia comunica electronic cu sistemul vehiculului si poate stoca informatii, cum ar fi rulajul parcurs sau mesaje de avertizare.

O noua serie de modele AudiAudi S5

Audi S5 constituie o oferta tipic sportiva care completeaza noua serie de modele. Motorul V8 cu injectie directa de benzina este creditat cu o putere de 260 kW (354 CP) si ii asigura aptitudini dinamice de exceptie, care subliniaza latura atletica a designului. Varful caracteristicii de cuplu se gaseste la valoarea de 440 Nm, fiind atins la o turatie de 3.500 rpm. Audi S5 ajunge la 100 km/h in 5.1 secunde. Potentialul propulsorului V8 se datoreaza sistemului de injectie FSI, raportului de compresie ridicat si optimizarii eficiente a amestecului carburant.

O noua serie de modele AudiCutia de viteze manuala are sase trepte, iar transmisia integrala permanenta quattro se adapteaza conditiilor de rulare. Audi S5 are suspensie sport, iar sistemul de asistare a stabilitatii ESP poate fi dezactivat in doua trepte.

Grila frontala are design-ul specific modelelor Audi S - culoare platinum-grey si insertii cromate, dispuse vertical. Oglinzile retrovizoare exterioare au aspect de aluminiu, asemenea tevilor de esapament duble, cu sectiune ovala.

Interiorul include scaune sport, volan personalizat, instrumente de bord cu fond cenusiu si aluminiu prezent pe panourile portierelor.

Alaturi de rotile cu jante de 18 inches si pneurile de sectiune joasa 245/40 R 18, echipamentul standard al lui S5 mai include faruri cu xenon si banda de LED-uri, precum si scaune reglabile electric.

Modelele A5 si S5 pot fi comandate incepand cu luna martie 2007, primele livrari urmand sa aiba loc in iunie.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.