Fiat revine la valorile sale initiale cu noul model 500, pe care, indiferent din ce punct de vedere l-ai privi, nu ai cum sa nu-l admiri.

La exact 50 de ani de la lansarea modelului initial, care a devenit in timp un simbol al Italiei, Fiat a prezentat noul model, care vrea sa faca istorie incepand cu anul 2007 si care marcheaza o noua etapa in abordarea industriei auto de catre constructorul italian.
Dezvoltarea noului 500 a fost a fost si o provocare de marketing pentru Fiat. Inca de anul trecut, constructorul a lansat site-ul interactiv www.500wantsyou.com pe care aproximativ 3 milioane de fani si admiratori si-au postat ideile, comentariile si dorintele si au putut configura masina exact asa cum si-au dorit.

Fiat 500: Esenta Fiat revine in cea mai pura formaDin punct de vedere stilistic, pentru ce reprezinta, modelul 500 este o reusita indiscutabila. Modern, dar desenat in jurul stilului modelului de acum 50 de ani, Fiat 500 va trezi amintirile multora. Chiar daca preferintele sau mai schimbat si posibilitatile sunt altele, trecutul ii garanteaza lui 500 ca nu va fi privit doar ca o simpla masina de oras ci mai degraba ca o declaratie de stil cu atribute practice deloc neglijabile.

Fiat 500: Esenta Fiat revine in cea mai pura formaFiat 500, a carui comercializare va incepe imediat, este disponibil cu doua motoare pe benzina si un turbodiesel. La baza gamei este un propulsor pe benzina care dezvolta 69 CP dintr-o cilindree de 1,2 litri. Al doilea motor pe benzina are o capacitate de 1,4 litri si dezvolta 100 CP. Multijet-ul de 1,3 litri, cu filtru de particule livreaza 75 CP. Motoarele sunt proiectate in asa fel incat pot respecta fara mari modificari normele Euro 5, care vor intra in vigoare peste doi ani. La debut se va putea opta pentru transmisie manuala cu 5 sau 6 trepte, iar peste ceva timp va fi disponibila si o cutie secventiala robotizata.

Fiat 500: Esenta Fiat revine in cea mai pura formaPoate nu va vine sa credeti, dar italienii asteapta de la aceasta masina de 3.55 metri sa obtina 5 stele la testele EuroNCAP sau chiar sase stele, daca oficialii acestei organizatii vor introduce noul sistem de punctare pana la data cand micul 500 va spulbera barierele de impact din laboratoarele de teste.

Mai mult chiar, noul 500 dispune in echiparea standard de 7 airbag-uri (intre care unul pentru genunchi) si poate fi dotat cu sistem ESP, asta pe langa ABS, EBD (Electronic Brake Distribution), control de tractiune sau HBA (Hydraulic Brake Assistance).

Fiat are planuri mari cu acest model si se bazeaza atat pe amintirile pe care le trezeste prin prisma inaintasului sau, cat si pe interesul urias manifestat pe toata perioada dezvoltarii masinii.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.