Jens Stoltenberg, primul ministru al Norvegiei, a fost copilotul lui Sbastien Loeb la debutul modelului Citroen C4 WRC Hybrid pe probele speciale. Actiunea a avut ca scop promovarea si sustinerea campaniei Make Cars Green initiata de Federatia Internationala a Automobilului (FIA).
Citroen C4 WRC HybridCu ocazia Salonului Auto de la Paris din 2008, Citroen a prezentat conceptul C4 WRC Hybrid, primul vehicul de raliuri echipat cu un sistem hibrid de recuperare a energiei care ii permite in acelasi timp sa-si sporeasca performantele si sa reduca emisiile de CO2. Arborand
pe o parte culorile traditionale din campionatul mondial de raliuri si pe cealalta parte culori ce evoca natura, acest concept dezvaluie politica ecologista a marcii Citroën, care se manifesta si in domeniul motorsportului.
Citroen C4 WRC HybridDebutul oficial al prototipului C4 WRC Hybrid a avut loc cu ocazia Raliului Norvegiei, programat la sfarsitul saptamanii trecute, copilotul lui Sébastien Loeb fiind Jens Stoltenberg, primul ministru al Norvegiei. Sébastien Loeb si Jens Stoltenberg au parcurs o proba speciala in regim de raliu, primul ministru al Norvegiei fiind incantat de senzatiile traite. „A fost o experienta fantastica pentru mine, dar cel mai important lucru este ca am reusit sa atragem atentia asupra problemelor legate de mediul inconjurator. Solutia acestor probleme trebuie sa fie una globala, dar sunt factori diferiti care pot contribui decisiv la reducerea poluarii mediului. Este foarte important sa reducem emisiile de CO2 si de aceea am declarat Raliul Norvegiei un raliu cu emisii zero.”, a declarat Jens Stoltenberg.
Campania „Make Cars Green” sustinuta de FIA are sprijinul a 224 de asociatii si federatii sportive din intreaga lume, iar Campionatul Mondial de Raliuri este una dintre competitiile majore din lumea sporturilor cu motor alese de UNEP (United Nations Environment Programme) pentru a promova aceasta actiune de reducere a emisiilor de CO2.
Despre Citroen C4 WRC Hybrid

Citroen C4 WRC HybridSistemul hibrid permite recuperarea si stocarea unei parti din energia cinetica care rezulta din franarea vehiculului. Aceasta energie transformata de un motor-generator in curent electric se acumuleaza in bateriile instalate in partea din spate a masinii. Ea poate fi apoi utilizata pentru a mari puterea in reaccelerare sau pentru a propulsa vehiculul in modul electric, fara zgomote ale motorului si fara gaze de esapament. Aplicarea acestui principiu de functionare creste sensibil randamentul unui vehicul de competitie in diferitele faze de rulare:
- La franare cand energia rezultata nu se mai risipeste in mediu inconjurator.
- La accelerare printr-o crestere a cuplului motorului electric care mareste plaja regimului de utilizare a motorului termic.
- La rularea cu o viteza constanta mentinuta in modul electric si care ofera o autonomie cu 40 km mai mare si o reducere a consumului cu 30% pe drumurile de legatura intre probele speciale.
Aceste castiguri in performantele reale s-au obtinut prin intermediul unor solutii tehnologice inovatoare dezvoltate pentru a transforma C4 WRC in C4 WRC Hibrid. Sistemul este constituit din 4 elemente principale:
- Un motor-generator electric de 125 kW cuplat la puntea spate
- Un set de baterii litium-ion de 990 celule care ofera o tensiune de 400V, instalat deasupra rezervorului.
- Doua sisteme de racire auxiliare pentru motorul generator si baterii cu un radiator specific implantat in partea din dreapta, sub podea.
- Un modul electronic de gestiune a circuitelor de putere ale sistemului.
Citroen C4 WRC HybridPilotul poate alege in orice moment unul dintre cele 4 moduri de functionare, printr-o maneta:
- Modul termic : modul uzual pe C4 WRC, este cel utilizat pe probele speciale si eventual pe drumurile de legatura.
- Modul termic cu recuperarea energiei: actionat pe speciale, imbunatateste anduranta franarii si permite incarcarea bateriilor.
- Modul electric cu recuperarea energiei: selectionat pe drumurile de legatura (portiuni necronometrate) urbane sau in parcul de asistenta, permite cresterea autonomiei masinii si reduce impactul negativ asupra mediului. Astfel, motorul termic nu este solicitat decat atunci cand este indispensabil.
- Modul Boost (combinat termic si electric) care poate fi selectat pe parcursul unei probe speciale pentru a beneficia de amplificarea cu 300Nm-1 a cuplului pe o perioada limitata.
Sursa: Citroen


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.