Dupa cateva luni de teste, inginerii Seat sunt pregatiti sa intre in competitii cu modelul Leon TDI. Debutul va fi in urmatoarea cursa din WTCC (World Touring Car Championship).

Leon TDI este primul model turbodiesel care intra intr-o competitie FIA, spaniolii vrand sa linieze doua masini alimentate cu motorina la startul cursei de la Anderstorp. Propulsorul are o cilindree de 2 litri si este derivat din cel care motorizeaza modelul de serie Leon FR si Skoda Octavia RS.

Seat intra cu TDI-ul in WTCC
Cele doua masini TDI vor fi pilotate de Jordi Gene si Yvan Muller, ceilalti trei piloti concurand pe modelul normal. Inginerul sef de la Seat Sport, Benoit Bagur, afirma ca s-a pastrat blocul motor de serie si o serie de alte componente, dar s-au facut si multe modificari, cum ar fi schimbarea turbinei si a transmisiei.

Seat intra cu TDI-ul in WTCCInginerii asteapta sa vada cum se va comporta masina in conditii de cursa, avand in vedere ca dispune de un cuplu mai mare, dar si de 35 de kg in plus, motorul TDI fiind mai greu. Testele au aratat totusi ca masina poate obtine timpi asemanatori cu cei ai versiunii pe benzina. Yvan Muller spune ca masina este mai lenta pe viraje, solicita mai mult pneurile, dar este mai rapida in linie dreapta.

La nivelul caracteristicilor tehnice, motorul TDI de curse prezinta diferente notabile fata de cel de serie. Puterea a crescut la 280 CP/4.000 rpm, iar cuplul maxim atinge valoarea de 450Nm/2.500 rpm.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.