Lewis Hamilton a reusit sa se impuna la Budapesta, dupa ce i-a luat pole-position-ul lui Alonso, prin decizia comisarilor de cursa.

McLaren conduce in ambele clasamente, dar nu are deloc parte de liniste. Dupa ce a fost acuzata de spionaj, acum are probleme in interior si asta i se intampla chiar lui Ron Dennis, un om care stie sa-si gestioneze pilotii. Orgoliile sunt insa mari si e posibil sa mai vedem asemenea episoade intre Hamilton si Alonso.

In ultimele minute ale calificarilor, la ultima trecere pe la boxe, pilotii McLaren au intrat in acelasi timp la boxe. Alonso a fost primul si, dupa schimbul de pneuri, a mai intarziat putin, cu Hamilton asteptand in spate, timpul pierdut de britanic fiind suficient pentru a nu mai reusi sa faca un tur rapid. In schimb, Alonso a reusit sa-si adjudece prima pozitie pe grila de start.

Gestul lui Alonso i-a atras ulterior o penalizare de 5 locuri pe grila de start, ceea ce a facut ca Hamilton sa porneasca din pole, tensiunile intre cei doi piloti ajungand probabil la cote alarmante pentru echipa. In plus, echipa McLaren nu a primit nici un punct in clasamentul constructorilor pentru aceasta etapa.
Cei de la McLaren au anuntat ca nu inteleg decizia FIA de a-l penaliza, dar au recunoscut ca, atunci cand Alonso a intarziat la boxe, doar 4 masini erau pe circuit. Ceea ce face ca explicatia lor, cum ca ar fi asteptat sa-l trimita pe Alonso pe circuit la cel mai bun moment, sa fie cam subtire.

Cursa s-a desfasurat destul de monoton, cu Hamilton plecat foarte bine la start si cu Raikkonen, plecat de pe locul 3, reusind sa-l depaseasca pe Heidfeld in primul viraj. In rest, mai nimic interesant. Poate doar cu exceptia, faptului ca doar Kimi a reusit sa se mentina in ritmul impus de Hamilton, in vreme ce Massa, plecat de pe locul 14, a facut o cursa cam prea slaba pentru a emite pretentii la titlu in acest an. Nici Alonso n-a reusit mare lucru. A plecat de pe locul 6 si a reusit sa termine pe 4.

Hamilton are acum 80 de puncte, cu 7 mai multe decat Alonso. Raikkonen e pe locul 3, cu 60 de puncte, urmat, la un punct diferenta, de Massa.

Pentru Ferrari incepe deja presiunea timpului. Nu mai sunt decat 6 curse din acest sezon si 20 de puncte sunt foarte greu de recuperat, chiar daca Hamilton nu ar mai castiga nici o cursa.

BMW se anunta un concurent serios in urmatoarele sezoane. Germanii nu reusesc inca sa se tina aproape de McLaren si Ferrari, dar sunt clar peste restul constructorilor. La Budapesta, Heidfeld a terminat pe locul 3, iar Kubica pe 5.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.