Doua modele noi, lansate aproape in acelasi timp isi vor disputa aprig suprematia pe o piata care apreciaza tot mai mult masinile de clasa mica.

Volkswagen PoloIn conditiile in care oamenii devin tot mai atenti la aspectul practic al masinilor, iar pretul devine un criteriu de baza in alegerea uneia, producatorii incep sa se pregateasca pentru a veni in intampinarea cererii. Si nu mai vorbim neaparat de fidelitatea fata de marca, pentru ca atunci cand bugetul este redus, iar finantarea mai greu de obtinut, clientii vor alege ce este mai avantajos pentru ei, fara sa se mai gandeasca neaparat la imaginea de marca.
Ford FiestaIn aceasta situatie, mai toata lumea se asteapta la o reorientare evidenta a multor clienti catre masinile de clasa mica. Economice, relativ spatioase pentru o familie nu prea numeroasa, din ce in ce mai sigure, modelele de clasa mica pot da satisfactie in orase, dar pot asigura si deplasarea catre o destinatie de vacanta mai indepartata.
Salonul Auto de la Geneva a marcat reluarea in forta a competitiei dintre noul VW Polo (prezentat in premiera la Geneva) si noul Ford Fiesta, lansat anul trecut. Ambele modele sunt complet noi, cu stiluri diferite si mult mai atragatoare decat in cazul generatiilor pe care le inlocuiesc si nu lipsesc noutatile care tin de propulsoare si de platforma tehnica in general.
Ford FiestaFord Fiesta, prezentat anul trecut, a ajuns recent si in Romania. Modelul de clasa mica a primit reactii pozitive pana acum, in principal datorita stilului mult mai pasional, usor agresiv, care promite sa atraga atentia si peste cativa ani. Noul Fiesta pare mai “plin” din punct de vedere vizual, iar caroseria care acum nu mai este atat de simplista ii va atrage si pe cei ce apreciaza designul unei masini, nu doar pe cei a caror prioritate este aspectul practic.
Volkswagen PoloDe cealalta parte, noul Polo adopta partea frontala a noului Golf, cu diferente la nivel de detaliu. Chiar si asa, designul frontal se potriveste parca mai bine noului Polo, care arata modern, usor sofisticat, dar nu atat de pasional ca noul Fiesta. Diferenta de design este destul de mare fata de vechiul Polo, iar aspectul de “proaspat” al noului Polo este completat de detalii ale caroseriei foarte bine proportionate pentru dimensiunile masinii.
Interioarele sunt parca si mai diferite, decat stilul exterior. Fiesta mizeaza pe o aranjare mai fantezista a comenzilor si o plansa de bord cu mai multe protuberante, in vreme ce Polo adopta aceeasi seriozitate a designului pe care o cunoaste toata lumea. Plansa de bord a lui Polo pare chiar mai simpla decat a modelului Fiesta. Nu inseamna deloc ca ii lipseste ceva, ci este doar rezultatul faptului ca cei de la VW nu s-au complicat cu forme originale, pastrand imaginea tipic germana a interiorului.
Ford FiestaNoul Ford Fiesta este disponibil in Romania cu 3 porpulsoare pe benzina si doua diesel. Cel mai mic motor are 1,25 litri si dezvolta 82 CP, apoi urmeaza un motor de 1,4 litri cu 96 CP, iar cel mai puternic propulsor pe benzina are 1,6 litri si dezvolta 120 CP. Cei ce prefera diesel-ul au la dispozitie motorul de 1,4 litri cu 68 CP (motor cunoscut d epe generatia anterioara) si unul ceva mai mare, de 1,6 litri si 90 CP.
Volkswagen PoloPolo va putea fi echipat cu un nou motor turbo, de doar 1,2 litri, cu 4 cilindri, care produce 105 CP. Consumul mediu al acestui motor este de doar 5,5 litri/100 km. O alta nouate este TDI-ul de 1,6 litri, care produce 90 CP si alcarui consum mediu, in combinatie cu pachetul BlueMotion, este de 3,8 litri/100 km, emisiile de CO2 fiind de 96 grame/kilometru. Din cele 7 propulsoare cu care va putea fi echipat noul VW Polo, cinci sunt noi, iar gama de puteri va fi cuprinsa intre 60 CP si 105 CP. De asemenea, VW ofera pentru noul Polo cutia de viteze DSG cu 7 trepte, pe langa cea manuala oferita standard. Aici, Polo are un avantaj consistent in fata modelului Fiesta pentru ca acesta din urma ofera deocamdata doar o cutie automata clasica, cu 4 trepte.

Cam la acest nivel se termina comparatia, pentru ca Fiesta este deja lansat in Romania, dar pentru noul Polo avem de asteptat pana la inceputul lunii iulie. Ar mai fi de spus ca noul Fiesta porneste de la un pret de 9.190 euro, fara TVA. Lista completa de preturi o gasiti aici.

Autor: Dan Damian


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.