Juriul competitiei Car of the Year a stabilit cele sapte modele care participa in finala.

La fiecare sfarsit de an, producatorii asteapta cu nerabdare rezultatele competitiei Car of the Year. Nu pentru ca acest titlul, totusi cel mai important din Europa, ar decide carierea unui model, ci pentru ca i-ar da o si mai mare credibilitate pe piata. Iar in situatia actuala a pietei auto, orice plus de imagine si de credibilitate este mai mult decat bine venit.

Anul acesta au fost nominalizate deja 7 modele care se vor infrunta in finala, iar "batalia" va fi foarte intensa, intrucat vorbim de unele modele de traditie si de volum. Anul trecut a castigat Opel Insignia, berlina de clasa medie a germanilor reusid sa depaseasca la limita (doar un punct diferenta) noua generatie a lui Ford Fiesta. VW Golf a ocupa atunci a treia pozitie.

Iata modelele care au ajuns in finala editiei din acest an (in ordine alfabetica):

1. Citroen C3 Picasso.
Citroen C3 PicassoMonovolumul francez, testat si de Sotto, vine cu avantajul designului. Unul placut, mult mai fantezist decat a altor monovolume. Dealtfel, C3 Picasso "rupe" putin traditia conform careia monovolumele au un limbaj de design foarte "linistit" pentru ca sunt masini destinate in special familiilor. Monovolumul francez, ale carui dimensiuni il recomanda si pentru mersul prin oras, afiseaza un interior neconventional, cu tabloul de bord integrat intr-o bagheta pozitionata central. In Romania, Citroen C3 Picasso este disponibil cu doua motorizari pe benzina (95 CP, 120 CP) si doua turbodiesel (90 CP, 110 CP) preturile de baza variind intre 10.640 euro si 15.900 euro.

2. Mercedes E-Klasse.
Mercedes E-KlasseBerlina de clasa mare a celor de la Mercedes a generat reactii pozitive, chiar daca stilul a fost schimbat in buna masura. Noul model apeleaza la forme mai puternice, fara rotunjimi, spre deosebire de modelul inlocuit, al carui design era bazat pe formele rotunde. Berlina germana are preturi care variaza in intervalul 41.591 - 70.270 euro.

3. Opel Astra.
Opel AstraModel cu sanse la castigarea titlului, noul Astra se prezinta cu un design mult mai cizelat, iar primele drive-teste au evidentiat tinuta de drum sportiva. Masina este principalul concurent al lui VW Golf si va fi disponibila in Romania de la jumatatea acesteui luni, la un pret de pornire de 14.250 euro. Gama de motorizari cuprinde 4 propulsoare pe benzina si 4 diesel, cu puteri intre 95 CP si 180 CP.

4. Peugeot 3008.
Peugeot 3008Un crossover despre care Peugeot spune ca inglobeaza armonios caracteristici de SUV, monovolum si hatchback. Platforma tehnica este o versiune modificata a celei pe care ruleaza hatchback-ul 308, iar interiorul este complet nou, cu o plansa de bord destul de nemteasca din punct de vedere al designului, si plina de comenzi. Din 2011, modelul 3008 va fi oferit si cu tractiune integrala, dar nu una chiar clasica. Pachetul de tractiune integrala este asigurat de un motor electric care va antreba doar puntea spate, rotile fata fiind conectate la motorul conventional.

5. Skoda Yeti.
Skoda YetiPrimul SUV al cehilor vine nu chiar intr-un moment potrivit din cauza prabusirii pietei SUV-urilor, dar are argumente pentru a rezista in speranta unor zile mai bune. Masina seamana cu Roomster, dar isi subliniaza identitatea datorita inaltimii si proiectoarelor mari. Sunt disponibile 2 motorizari pe benzina si un diesel in 3 verisuni de putere. Pretul de pornire pe piata din Romania este de 15.466 euro, masina putand fi comandata cu trectiune integrala sau 4x2.

6. Toyota iQ.
Toyota iQModel cu dimesniuni foarte mici, care rivalizeaza cu smart, doar ca este o idee mai mare si are 4 locuri. de fapt, 3+1 locuri, pentru ca pe bancheta din spate nu pot sta doi adulti. iQ este un model revolutionar din punct de vedere al arhitecturii, fiind un exemplu de utilizare logica a fiecarui centimetru de spatiu. Micul model este disponibil cu doua motoare pe benzina (un litri si 68 CP si 1,4 litri - 99 CP), preturile incepand de la 13.031 euro.

7. Volkswagen Polo.
Volkswagen PoloNoua generatie Polo place si multi spun ca, desi seamana cu Golf la partea frontala, designul se potriveste mai bine modelului de clasa mica. Masina a debutat in forta, pana la data lansarii sale in Germania, aceasta piata inregistrand peste 24.000 de comenzi, doar pe baza informatiilor de presa si a pozelor. In Romania, preturile incep de la 10.552 euro, iar cel mai scump model, echipat cu motorul de 1,6 litri TDI de 90 CP si cutie DSG, costa 16.988 euro.

Tu cine crezi ca va fi Masina Anului 2010 in Europa?


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.