AMG face o surpriza fanilor marcii Mercedes si pune alaturi doua modele S-Klasse din epoci diferite, dar cu mai multe lucruri in comun decat s-ar putea crede.

De multe ori avem senzatia ca producatorii de masini nu apeleaza suficient de mult la istorie, cand prezinta un model nou. Si e pacat pentru ca bolizii plini de tehnologie de astazi au ajuns la acest nivel de performanta si datorita unor solutii care au debutat cu zeci de ani in urma. Idei ale unor oameni care poate nu mai sunt astazi, dar a caror munca exista in fiecare masina vanduta clientilor.

AMG vine cu o idee excelenta si ne arata o mica parte din istoria care a facut ca tunerul oficial Mercedes sa fie ceea ce este astazi.

Germanii prezinta bolidul de curse 300 SEL 6.8 AMG, o masina care a produs o veritabila surpriza intr-o anumita cursa si a atras atentia asupra AMG. Este vorba de cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps incheiata pe 25 iulie 1971. Povestea Mercedesului 300 SEL 6.8 AMG care a fost inscris este una deosebita.

Masina era la acea vreme mult prea mare si mult prea grea pentru acest gen de curse, in care concura alaturi de modele celebre si mult mai bine adaptate curselor, BMW 2800 CS de la Schnitzer si Alpina, Ford Capri fiind modelele favorite. Si totusi, 300 SEL-ul condus de Hans Heyer a uimit inca din antrenamente, cand a obtinut al cincilea timp.

La start s-au aliniat 60 de masini, iar Mercedesul celor de la AMG a reusit sa ajunga pe locul 3 inca din primul tur. Dupa 24 de ore crunte, presarate si cu o furtuna, ploaie si in general conditii atmosferice deloc prielnice, care i-au facut pe multi sa abandoneze, acest singur model 300 SEL 6.8 AMG inscris in cursa a terminat pe locul 2, in spatele unui Ford Capri, fara sa fi intampinat nici o problema tehnica.

Masina era derivata dintr-un model de serie, dar motorul V8 de 6,8 litri era puternic modificat si ajungea la o putere maxima de 428 CP si 608 Nm. Viteza maxima era de 265 km/h. Modificari erau facute si la nivelul suspensiilor si diferentialului, dar o mare problema in timpul cursei au reprezentat-o franele. Acestea erau derivate din cele de serie si nu faceau fata chiar bine greutatii de 1,6 tone. Asadar, masina pierdea timp pe franare, dar era imbatabila pe liniile drepte.

Bolidul a fost inscris si in alte curse in care a concurat cu rezultate bune, dar apoi o regula FIA a interzis modelelor care concurau in Campionatul European de Turisme sa aiba motoare mai mari de 5 litri.

Mercedes-ul 300 SEL 6.8 AMG a fost vandut grupului francez Matra care l-a folosit in teste de mare viteza pentru pneuri de avioane. Nu se mai stie ce s-a intamplat apoi cu masina, care probabil nu mai exista la ora actuala.

Ceea ce vedeti in poze este un model facut de AMG in 2006, dupa desenele si dupa specificatiile originale.

AMG face o paralela cu vremurile actuale si ne arata versiunea moderna a lui 300 SEL 6.8 AMG. Un foarte actual S-Klasse (S 63 AMG) cu un motor V8 biturbo, de 5,5 litri, care produce 544 CP si 800 Nm. Cu pachetul de performanta AMG, aceste valori ajung la 571 CP si 900 Nm (datorita majorarii presiunii turbocompresoarelor).


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.