Cum este mai bine pentru motorul masinii, sa-l lasam sau nu sa se incalzeasca putin inainte de plecare?

Inca n-a venit nici un val de ger, dar nici nu este departe. Asa ca m-am gandit sa discutam despre o tema de care se vorbeste des iarna, dar care nu are un rezultat clar.

Este vorba de incalzirea motorului, iarna, dimineata, la plecare. Inainte era clar, trebuia incalzit, si ma refer acum la masina noastra nationala si exclusiva inainte de 1989 – Dacia 1310. Care ati condus asa ceva, stiti ca iarna nu era chip sa pleci cu Dacia de pe loc, pana nu se incalzeaza motorul. Daca incercai, cu socul tras bineinteles, se lasa cu smucituri, balbaieli si cu oprirea motorului. Pentru ca Dacia nu avea nimic care sa gestioneze pornirea la rece si mentinerea relanti-ului, ci tu trebuia sa reglezi asta rin parghii care mareau cantitatea de benzina ce intra in cilindri.

Nu mai e cazul acum. Toate masinile actuale au sisteme de injectie, cu gestiune electronica, care stie la cat sa duca turatia motorului, astfel incat acesta sa nu se opreasca. Tot electronica reduce turatia progresiv, pana la relanti, pe masura ce motorul se incalzeste. Sigur ati vazut cum iarna, la pornire, acum turometrului sare la peste 1.000 rpm si ramane acolo, pana se incalzeste motorul.

Asa… cum spuneam, problema asta e discutata de mult timp si exista pareri si pareri. Unii spun ca, la masinile moderne, nu trebuie sa mai stai sa se incalzeasca putin motorul inainte sa pleci. Adica recomanda plecarea... citeste continuarea pe Motorstory.ro!


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.