Ferrari a mai facut un pas catre performanta suprema prin extinderea programului FXX.

Pana acum Ferrari n-a emis pretentii in ceea ce priveste suprematia in domeniul acceleratiei si al vitezei maxime. Intotdeauna au facut supercar-uri situate intr-un grup foarte restrans si foarte select, dar cel putin din anii ’90 pana astazi nu fost primii. Primii la modul sa aiba o masina care sa fie ceea ce este Bugatti Veyron astazi.

Modelele F40 si F50 s-au intersectat cu McLaren F1 si nu au avut vreo sansa la cele mai bune cifre de acceleratie sau la cea mai mare viteza maxima. Acum, Enzo este printre cele mai dorite si mai performante supercaruri din lume, dar trebuie sa lase primul loc pentru Veyron la capitolul cifre.

Ferrari urca incet catre bariera de 1000 CP!
Pe de alta parte e adevarat ca Ferrari e un constructor profitabil, cu o gama variata de modele foarte performante, care directioneaza o parte importanta din resursele financiare catre Formula 1. Asta in vreme ce McLaren F1 si Veyron au aparut din ambitii si nu cred ca sunt profitabile din punct de vedere financiar pentru cei ce le-au creat.

Ferrari urca incet catre bariera de 1000 CP!
Cu toate acestea, Ferrari are planuri de viitor care ne fac sa ne gandim daca nu cumva aspira la supercar-ul suprem.
Acum doi ani italienii au lansat modelul FXX ca parte a unui program destul de original si folositor din punct de vedere al tehnologiei.

Ferrari urca incet catre bariera de 1000 CP!
FXX este practic un Enzo dus la extrem, la un asemenea nivel incat nu este omologat pentru a circula pe drumurile publice. Masina este fabricata in doar 20 de exemplare, iar clientii, atent selectionati, platesc peste un milion de euro pentru a participa la curse regulate pe circuit, cu asistenta tehnica din partea constructorului. Masina dispune de motorul V12 al lui Enzo, dar cu cilindreea marita la 6,3 litri. Propulsorul dezvolta 812 CP/8.500 rpm.

Ferrari urca incet catre bariera de 1000 CP!
La fiecare iesire pe circuit parametrii masinilor sunt monitorizati printr-un complex sistem de telemetrie, iar inginerii folosesc aceste date pentru a vedea unde e loc de imbunatatiri. In 2006, masinile au parcurs in cadrul testelor si curselor 16.500 km, iar in acest an 18.500 km, iar rezultatele nu au intarziat sa apara. Desi anul acesta programul FXX trebuia sa se incheie, Ferrari a anuntat ca acesta va fi prelungit cu inca doi ani. Si nu oricum. Pe baza masuratorilor efectuate pana acum, inginerii au considerat ca masina poate mai mult. Asa ca urmatorii doi ani FXX va alerga cu pachetul Evo. Acesta consta in marirea puterii motorului la 860 CP, marirea turatiei maxime la 9.500 rpm, scaderea timpului de schimbare a treptelor la 60 milisecunde si modificarea raporturilor in cutia de viteze. Pe langa aceste aspecte s-a umblat si la aerodinamica masinii, dar si la setarile controlului electronic de tractiune, care dispune acum de 9 moduri de lucru. In noua varianta de putere, FXX poate parcurge circuitul de la Fiorano in mai putin de 1 minut si 16 secunde. Pana acum, cel mai bun timp era in jurul a un minut si 18 secunde.

Ferrari urca incet catre bariera de 1000 CP!
Asadar, pentru inca doi ani, Ferrari va continua sa dezvolte acest bolid care nu are voie sa iasa de pe circuite si va folosi datele obtinute pentru a mari nivelul de performanta al masinii, dar si al modelelor de strada.

Comunitatea SOTTO
Va invitam sa o descoperiti, sa va completati profilul si sa beneficiati de toate avantajele ei. Puteti comenta si initia discutii pe forum sau pe blog, va puteti face grupuri de prieteni, puteti posta albume de poze si clipuri video, asta pe langa multe alte optiuni pe care vi le ofera comunitatea SOTTO!
Sugestiile si parerile sunt binevenite!


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.