O comparatie intre cele mai "fierbinti" hatchback-uri care pot alimenta setea de adrenalina.

Englezii le spun hot hatch-uri si e greu de gasit un termen mai potrivit pentru acest gen de masini. Sunt hatchback-uri pentru ca fac parte din aceasta clasa si sunt "hot" pentru ca sub capota au motoare puternice, uneori chiar prea puternice pentru tractiunea fata. Aceste masini fac parte din clasa compacta si sunt cam "varful icebergului" pentru modelele din care deriva. S-ar putea spune ca sunt masinile ideale pentru cei ce vor sa se initieze in tainele avansate ale pilotajului si cati dintre noi nu visam la un hot hatch aliniat la startul unei competitii de viteza pe traseu montan…

Reteta nu e deloc complicata si a fost intuita de Volksvagen acum destul de multi ani (1974), cand germanii au conturat clasa hatchback-urilor cu prima generatie a modelului Golf. E vorba de o caroserie rigida, suspensie sport, un motor puternic si un pret rezonabil care sa permita accesul unei cat mai mari categorii de tineri, pentru ca acestia sunt vizati in special de hothatch-uri.

In Romania oferta este destul de bogata, dar in acest articol ma voi referi doar la trei masini, cele mai convenabile din punct de vedere al pretului: Volkswagen Golf GTI, Ford focus ST si Opel Astra OPC.

Ce sportiva preferi? VW Golf GTI, Ford Focus ST sau Opel Astra OPC?
Golf GTI aproape ca nu mai are nevoie de prezentare. Masina este deja o legenda printre cunoscatori (exista o multime de fanclub-uri active), chiar daca a cunoscut perioade bune dar si mai putin bune. Modelul actual este unul de succes si este promovat puternic de Volkswagen, cu atat mai mult cu cat acesta generatie a "prins" aniversarea a 30 de ani de GTI.
Ce sportiva preferi? VW Golf GTI, Ford Focus ST sau Opel Astra OPC?
Golf GTI dispune de un propulsor turbo cu 4 cilindri, de 2 litri, care dezvolta 200 CP/5.100 rpm si un cuplu maxim de 280 Nm/1.800 rpm. Tractiunea este pe puntea fata, iar transmisia este asigurata de o cutie manuala cu 6 trepte. GTI accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7,2 secunde si atinge o viteza maxima de 235 km/h, suficient pentru a provoca la accelerare masini cu pretentii mai mari decat cei 200 CP ai GTI-ului. In aceasta configuratie masina costa 22.712 euro, dar asta e baza. Daca nu va place cutia manula o puteti comanda pe cea DSG, tot cu 6 trepte, dar trebuie sa plusati cu 1.700 de euro la pret.
De asemenea, cu ocazia aniversarii a 30 de ani de GTI, VW ofera si versiunea GTI 30 Edition, cu puterea marita la 230 CP, la un pret de 26.290 euro (cu cutie manuala).

Ce sportiva preferi? VW Golf GTI, Ford Focus ST sau Opel Astra OPC?
Ford Focus ST beneficiaza de reputatia unei platforme de exceptie, sustinuta de un propulsor turbo, cu 5 cilindri, care dezvolta 225 CP/6.000 rpm si 320 Nm/1.600-4.000 rpm dintr-o cilindree de 2,5 litri. Masina dispunde de o cutie de viteze manuala cu 6 trepte, accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,8 secunde si atinge 241 km/h. Consumul mediu este de 9,3 l/100 km. Pretul lui Focus ST este de 23.490 euro, in conditiile in care lista echipamentelor de serie este destul de lunga.

Ce sportiva preferi? VW Golf GTI, Ford Focus ST sau Opel Astra OPC?
Opel Astra OPC este o prezenta destul de proaspata pe piata hot hatch-urilor si vine si cu cea mai mare putere. Motorul turbo de 2 litri dezvolta 240 CP/5.600 rpm si 320 Nm/2.400-5.000 rpm. Masina accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,4 secunde si ajunge la 244 km/h, in conditiile unui consum mediu de 9,2 l/100 km/h. Pretul ei este de 26.800 euro, cu cateva mii mai mult decat Focus ST si Golf GTI.

Din comparativele facute pana acum de diverse publicatii reiese, in general, ca GTI are cel mai bun echilibru intre confort si stabilitate, Focus ST are o tinuta de drum excelenta, axata mai mult pe sport, iar Astra GTC este foarte rapida, dar are probleme in ceea ce priveste trasmiterea eficienta a puterii la rotile fata, care dau senzatia ca 240 CP e prea mult pentru ele..

Toate preturile exprimate mai sus sunt cele cu TVA inclus. De asemenea, preturile sunt cele pentru versiunile cu trei usi. Focus ST si Golf GTI sunt disponibile si cu 5 usi, dar am considerat ca o caroserie cu 3 usi este mai potrivita pentru aspectul sportiv care caracterizeaza aceste mici pachete de dinamita.

Voi pe care o preferati? Mai mult, daca ati condus vreuna din ele, spuneti cu ce impresie ati ramas.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.