Oficialii Tata Motors spun ca masina, al carei nume nu se cunoaste deocamdata, va fi prezentata in cursul zilei de maine la un salon auto din New Delhi, cu toate ca debutul comercial va avea loc spre jumatatea acestui an.
Masina, careia Tata Motors ii spune deja "People’s car" a fost dezvoltata intr-un destul de mare secret, avand in vedere ca, la o zi distanta de prezentare, nu exista poze care sa sugereze macar cum arata in realitate.
Totusi s-au aflat cateva dintre caracteristicile masinii. Aceasta va avea, se pare, 4 usi si patru locuri, un motor de 0,6 litri amplasat in spate si o putere de aproximativ 33 CP. Parbrizul dispune de un singur stergator (indienii au redus la maxim costurile pentru a reusi obtinerea unui pret de vanzare de doar 2.500 de dolari). Se estimeaza ca masina va afisa un consum mediu de 4 l/100 km. Cel putin pentru versiunea de 2.500 de dolari nu va exista servodirectie, geamuri electrice, radio etc. De fapt, masina va avea strictul necesar pentru a se deplasa, fara nici un fel de accesorii de confort. E posibil ca unele echipamente sa fie oferite pentru versiuni ceva mai scumpe decat cea de baza.
Caroseria utilizeaza in mare parte plastic reciclat si exista multe voci care spun ca masina nu va putea trece nici cele mai elementare norme de siguranta sau de poluare. Despre siguranta, indienii nu au spus pana acum nimic, dar au afirmat ca masina va fi cea mai putin poluanta dintre toate celelalte produse in India.
Tata Motors a reusit sa realizeze acest proiect, desi nu este deloc un constructor cu traditie, in mare parte datorita conditiilor locale: mana de lucru foarte ieftina si preturi mici la componentele necesare. Acum, toata lumea asteapta cu nerabdare sa vada masina si specificatiile ei, parerile fiind impartite. Unii considera ca va fi un esec total, altii ca masina va prinde foarte bine pe pietele vizate de Tata Motors: India, Africa, America de Sud, posibil China si Rusia. Parerea generala este insa ca piata din India va da tonul: daca masina va fi bine primita de indieni, atunci va avea succes si pe alte piete. Unii analisti afirma chiar ca Tata Motors va intra in istorie, indiferent daca masina va avea sau nu succes.
Constructorul indian are in plan o productie anuala de 250.000 de unitati.
Si alti constructori (de ex: Volkswagen, Toyota) au inceput deja sa cerceteze viabilitatea unor proiecte de automobile foarte ieftine. Exista zvonuri ca si alianta Renault Nissan lucreaza la o masina low-cost, impreuna cu un partener din India, Bajaj Auto Ltd, concurent al celor de la Tata Motors. Masina ar urma sa coste 3.000 de dolari.
Nu exista inca poze ale masinii de 2.500 de dolari. Pozele din acest articol arata cea mai mica masina facuta de Tata Motors pana acum: modelul Indica.
Sursa: Reuters
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro