Incepand cu anul viitor, EuroNCAP schimba sistemul de punctare a masinilor.

La EuroNCAP se produce in sfarsit o schimbare. Acum ceva timp circula zvonul conform caruia organizatia ar putea introduce sistemul de punctare cu 6 stele, deoarece in vremurile actuale tot mai multe masini reusesc sa obtina 5 stele si nu mai exista o departajare foarte clara.

EuroNCAP a anuntat ca nu va introduce sistemul de punctare cu 6 stele, in schimb modifica criteriile de acordare a 5 stele.

EuroNCAP: Fara ESP, nici o masina nu mai primeste 5 stele!Astfel, cei de la EuroNCAP spun ca incepand cu anul viitor, nici o masina nu va putea obtine 5 stele, daca nu este prevazuta cu ESC (Electronic Stability Control) - termen generic pentru toate sistemele electronice de stabilitate. Chiar daca masina se comporta bine la toate testele, ea va obtine 4 stele in conditiile in care nu este dotata cu ESP.

EuroNCAP: Fara ESP, nici o masina nu mai primeste 5 stele!Aici intervine si o mica nelamurire. EuroNCAP spune ca nici o masina fara ESP in dotarea de serie nu va putea obtine 5 stele, pentru ca apoi sa spuna, tot in comunicatul oficial, ca producatorii vor trebui sa aduca dovada ca "majoritatea" modelelor similare celui testat vor fi echipate cu ESP. Crash-testele cu modele noi se fac la putin timp dupa ce acestea incep sa fie comercializate. In aceste conditii, cum vor putea producatorii sa faca dovada ca vor vinde mai mult de jumatate din productia acelui model, cu ESP la bord, cand este destul de clar ca, cel putin versinile de baza ale modelelor mici nu vor avea ESP in serie pentru a nu creste pretul? Probabil lucrurile se vor lamuri odata cu primele teste facute dupa noul sistem, in februarie 2009.

EuroNCAP: Fara ESP, nici o masina nu mai primeste 5 stele!In afara de criteriile de acordare ale celor 5 stele, mai exista niste modificari importante. Incepand cu anul viitor, fiecare sesiune de teste ale unui model presupune si un test de impact din spate - cei de la NHTSA, organizatia similara EuroNCAP din Statele Unite, fac acest tip de test de multi ani.

Calificativul unei masini se va acorda dupa urmatoarele teste:
- test de impact frontal;
- test de impact lateral;
- test de impact cu stalpul;
- test de impact posterior;

Vor continua de asemenea sa fie facute testele pentru protectia copiilor si cele pentru protectia pietonilor.

Vitezele de impact raman aceleasi ca si pana acum:
- testul de impact frontal la 64 km/h;
- testul de impact lateral la 50 km/h;
- testul de impact cu stalpul la 29 km/h;
- testul de protectie a pietonilor la 40 km/h.

EuroNCAP: Fara ESP, nici o masina nu mai primeste 5 stele!Cei de la EuroNCAP tin sa atraga inca o data atentia ca la nivelul sigurantei comparatia se face numai intre masini de aceeasi clasa. Cu alte cuvinte, la impactul dintre un Mini si BMW X5, de exemplu, nu se poate cere acelasi nivel de protectie din parte celor doua masini, desi ambele sunt cotate cu 5 stele. Evident ca Mini-ul va fi cel care va suferi cel mai mult pentru ca cele doua masini au mase diferite, iar diferenta de inaltime conteaza foarte mult.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.