Cel mai performant Renault Megane mai bifeaza un premiu in palmares.

Renault Megane R26.R - Modelul sport al anului 2008Desi vorbim despre o generatie care a iesit din productie, iata ca modelul Megane mai obtine o distictie (probabil ultima) si nu una oarecare. Este vorba de cel mai rapid Megane, modelul R26.R, care a fost votat ca fiind "Modelul Sport al Anului 2008" de revista franceza Echappement. Chiar daca intre timp a aparut noua generatie Megane, aceasta versiune - R26.R - se produce inca la uzina Alpine-Renault din Dieppe, Franta.

Renault Megane R26.R - Modelul sport al anului 2008Poate ca acest concurs al revistei Echappement nu pare foarte popular, dar el este organizat inca din 1982, iar Renault este constructorul cu cele mai multe titluri: Renault 5GT Turbo (1985), Renault Clio 16S (1991), Renault Spider (1996), Clio RS (2000) si Megane F1 Team R26 (2007).

Renault Megane R26.R - Modelul sport al anului 2008Voturile au fost exprimate de editorii revistei franceze, dar si de cititorii acesteia. Concursul nu este insa unul bazat pe performanta pura, asa ca premiul nu vine ca urmare a faptului ca Megane R26.R a batut pe circuit toti ceilalti noua concurenti. Nici nu avea cum, pentru ca in finala au fost si modelele Mitsubishi Lancer EVO X, Porsche 911 Carrera S, Audi TTS etc.
Titlul se acorda dupa ce masinile sunt testate la limita de catre piloti profesionisti, dar se evita comparatia directa a cifrelor pentru ca masinile sunt din mai multe categorii de performanta. La votul final se tine seama si de performanta, dar si de pret si pozitionare pe piata. Conteaza foarte mult ce nivel de performanta ofera masina, pentru pretul pe care il are.

Iata clasamentul complet:

1. Renault Megane R26.R - 95 puncte
2. Mitsubishi Lancer Evo X (GSR) - 85 puncte
3. Porsche 911 Carrera S - 72 puncte
4. Audi TTS
5. Subaru Impreza WRX STi
6. Renault Clio RS
7. Chevrolet Corvette C6
8. Mini Cooper S John Cooper Works
9. Renault Twingo RS
10. Fiat 500 Abarth

Megane R26.R este o editie limitata, bazata pe Megane F1 Team R26, dar cu niste diferente sensibile.

Renault Megane R26.R - Modelul sport al anului 2008In primul rand, este foarte usor de remarcat ca R26.R este aproape o masina de circuit. Dispune de scaune de curse, cu centuri tipice curselor si roll-cage (optional). La exterior, masina chiar pare usor nefinisata, dar datorita acestui fapt pare in elementul ei natural pe circuit. La impresia de masina de curse contribuie in primul rand capota din fibra de carbon, jantele, fie ele negre sau rosii, dar si diferitele inscriptii ce pot fi aplicate la cerere.

Motorul nu a fost deloc modificat fata de Megane F1 Team R26. Acelasi propulsor de 2 litri, turbo, cu 230 CP si 310 Nm isi face treaba sub capota. 90% din cuplul maxim este disponibil intre 2.000 si 6.000 rpm.

Renault Megane R26.R - Modelul sport al anului 2008Francezii spun ca performantele dinamice ale lui R26.R sunt sensibil mai bune fata de modelul din care deriva, chiar daca motorul are aceleasi caracteristici. Aceasta pentru ca Renault a reusit sa usureze masina cu 123 kg. Multe echipamente de confort au fost inlaturate, iar unele repere au fost inlocuite cu unele mai usoare. Astfel, capota este din fibra de carbon, scaunele spate au fost inlaturate, la fel si proiectoarele, au disparut stergatorul spate si marea majoritate a materialului de antifonare.

Cutia de viteze a fost si ea modificata - raporturi mai scurte - asa ca Megane R26.R accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6 secunde si parcurge 1.000 de metri, cu start de pe loc, in 25,9 secunde. Consumul mediu este de 8,5 l/100 km parcursi.

Renault Megane R26.R - Modelul sport al anului 2008
Megane R26.R a sustinut si "testul Nurburgring" si l-a trecut cu un timp de 8 minute si 17 secunde. Francezii spun ca acesta este cel mai bun timp obtinut de o masina cu tractiune fata pe celebrul circuit german.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.