Porsche are poate cea mai importanta premiera a sa din istorie pentru anul 2009. Este vorba de sedanul Panamera, primul din istoria marcii, care marcheaza de altfel deschiderea constructorului german catre un alt segment in care spera sa aiba succes, la fel cum a avut si cu SUV-ul Cayenne.
Toata lumea se astepta ca noul Panamera sa fie introdus oficial pe piata in cadrul salonului Auto de la Geneva, cel mai important salon european al inceputului de an. Ei bine, nu este deloc asa, Porsche luand o decizie suprinzatoare, dar oarecum explicabila din punct de vedere strict obiectiv. Germanii vor prezenta sedanul Panamera, in premiera mondiala, la Salonul Auto de la Shanghai, pe 19 aprilie. Aceasta decizie este strict legata de declinul pietei europene, inceput in a doua parte a anului trecut. Pe de alta parte, chinezii nu au inca probleme la nivelul industriei auto, iar piata din acesta tara (si din zona inconjuratoare) ar putea fi una extrem d eimportanta pentru primul sedan Porsche.
Noul bolid Porsche abordeaza un design care nu este deloc strain clientilor si fanilor acestei marci. Partea frontala pastreaza linia Porsche, desi blocurile optice sunt unele cu design nou, germanii dorind sa diferentieze modelul de celelalte din gama, dar in acelasi timp avand grija ca Panamera sa fie privit ca un model din familia Porsche, la nivelul esteticii.
Partea din spate este foarte plonjata, desenata pe ideea de hatchback, cu hayon. Si aici este evident ca germanii au vrut ca posteriorul sa aduca aminte de cel al sportivelor marcii: 911 si Boxster. Trecerea de la partea frontala la cea din spate se face printr-o linie care contureaza puternic "soldurile" masinii - montantul C.
Evident, spoilerul spate integreaza cele 4 iesiri ale esapamentului, pentru a sublinia faptul ca, desi cu 4 usi, Panamera este o supersportiva autentica. Porsche nu a dat detalii complete despre motorizarile masinii, dar germanii au spus ca Panamera va fi oferit cu propulsoare V6 si V8, gama de puteri fiind cuprinsa in intervalul 300 CP - 500 CP. Cel mai puternic propulsor, cel de 500 CP este acelasi de pe actualul Cayenne Turbo.
Clientii vor putea opta fie pentru o cutie de viteze manuala, cu 6 trepte, fie pentru una automata, cu 7 trepte si dublu ambreiaj. Versiunea de top va avea tractiune integrala, sistemul urmand sa fie oferit optional si pentru celelalte versiuni de motorizare.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Lucian Prună preia conducerea Mogo România
Sursa: futurebanking.ro
-
Restaurant vegan trece la meniu cu carne: Dieta vegană nu o să salveze planeta
Sursa: wall-street.ro
-
Violeta Bănică, adevărul despre iubitul mamei sale. Cum se înțelege...
Sursa: kudika.ro