Gama Dacia va primi un nou propulsor, dar si posibilitatea celorlalte motoare de a rula cu GPL si biocombustibil E85.
Dacia SanderoInceputul anului 2009 vine cu noutati din partea celor de la Dacia, cea mai importanta fiind introducerea unui nou propulsor pe modelele Logan si Sandero. Motorul provine din banca de propulsoare Renault, are o capacitate de 1,2 litri, 4 supape pe cilindru si dezvolta o putere maxima de 75 CP, exact cat motorul de 1,4 litri, cu doar 2 supape/cilindru, disponibil in acest moment pe Logan si Sandero. Cu toate ca are aceeasi putere maxima, motorul de 1,2 litri nu il va inlocui pe cel de 1,4 litri, propulsorul mai mic fiind catalogat ca fiind mai ecologic.
Dacia SanderoMotorul de 1,2 litri, cu 16 supape afiseaza un consum mediu de 5,9 litri/100 km parcursi, adica cu un litru la 100 km mai putin decat motorul de 1,4 litri cu aceeasi putere maxima. Diferenta de consum intre cele doua propulsoare provine si din cilindreea mai mica, dar si din faptul ca inginerii au reusit sa reduca turatia la relanti de la 750 rpm (cat este la toate motoarele Renault pe benzina) la 650 rpm. Inginerii spun ca aceasta reducere de 100 rpm a turatiei la relanti echivaleaza cu o economie de benzina de 2-3% la rularea in oras. Este de asteptat ca, atat Sandero cat si Logan, sa aiba performante dinamice similare cu noul motor, prin comparatie cu cel deja existent. De exemplu, Logan cu motorul de 1,4 litri afiseaza o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 13 secunde si o viteza maxima de 162 km/h. Intervalul de service va fi de 30.000 km sau 2 ani – nu se stie daca aceasta caracteristica va fi valabila si in Romania.
Dacia Sandero cu GPLPe langa acest nou motor, Dacia va oferi si posibilitatea alimentarii cu GPL a lui Sandero, sistemul fiind acelasi de pe Logan. Si in cazul lui Sandero, rezervorul de GPL este amplasat in locul rotii de rezerva. Soferul poate trece de la alimentarea cu gaz la cea cu benzina prin actionarea unui buton, iar Dacia/Renault spune ca autonomia lui Sandero ajunge la 1.200 km, cu ambele plinuri facute (gaz si benzina).
Motor Dacia 1,6 litri, alimentat cu biocombustibil E85Tot pentru Sandero va fi oferit propulsorul de 1,6 litri (90 CP) ce va putea fi alimentat cu biocombustibil E85. Motorul a primit cateva modificari pentru a face fata temperaturilor mai mari generate de arderea acestui tip de combustibil: supape tratate, racire mai buna a chiulasei si pistoane mai rezistente la temperaturi mari. Performantele dinamice sunt aceleasi, dar emisiile de CO2 scad destul de mult.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.