Programul de tip "Rabla" din Germania avantajeaza producatorii straini precum Dacia - ale carui vanzari au crescut de 12 ori - in detrimentul celor autohtoni, scrie presa germana, care critica "politicienii de conjunctura" de la Berlin care au nu au luat acest efect in calcul.

Dacia Sandero"Prima de casare de 2.500 de euro aduce un avantaj producatorilor straini de marci ieftine. Acest element nu a fost cu siguranta luat in considerare de politicienii de conjunctura de la Berlin, in ciuda faptului ca este vorba despre un calcul simplu. Prima stimuleaza mai ales vanzarea modelelor ieftine, iar dovada este ca in Germania stocul Dacia este deja epuizat", scrie Financial Times Deutschland (FTD), potrivit NewsIn.
Publicatia scrie ca fiecare masina Dacia vanduta in Germania ar fi o binecuvantare pentru industria subrezita a Romaniei. "Cu deficitul de cont curent ajuns deja la 14% din PIB, Romania este foarte dependenta de creditul strain. Astfel, fiecare Dacia vanduta in Germania este o binecuvantare, care mai intareste industria si mai reduce riscul ca restul europenilor sa fie nevoiti sa trimita un pachet de salvare", arata FTD.

"Presedintii concernului auto Renault au de ce sa fie fericiti", mai scrie FTD, intrucat se numara printre principalii beneficiari de pe urma programelor de tip "Rabla" din Germania si Franta. "Vanzarile marcii romanesti a Renault, Dacia, au explodat de cand a fost introdus programul in Germania, chiar in tara in care inainte era atat de greu sa vinzi o masina care nu beneficia de o anumita imagine", continua publicatia.

Citeste articolul integral pe Wall-Street


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.