Francezii au reluat productia generatiei trecute a modelului Clio, bazandu-se probabil pe o crestere a cererii de masini noi cat mai ieftine.
Renault Clio CampusRenault a resuscitat vechiul Clio, care reintra in productie la doua dntre uzinele francezilor: Flins (Franta) si Novo Mesto (Slovenia). Modelul reinviat se numeste Clio Campus si este versiunea cu facelift (din 2005) a modelului Clio 2, lansat in 1997.
Renault Clio CampusClio Campus, oferit in versiunea hatchback (cu 3 si 5 usi) are un loc pe piata, cred cei de la Renault care pozitioneaza masina intre Twingo si actuala generatie a lui Clio (a treia). Pozitionarea este facuta in functie de pret si de dimensiuni: Twingo are 3,6 metri lungime, Clio Campus - 3,81 metri, iar actualul Clio are 4,03 metri lungime.
Renault Clio CampusFrancezii spun ca "noul" model vine cu un stil proaspat, dar modificarile la nivel de design sunt foarte discrete si se refera in special la o usoara modificare a spoilerului fata si a grilei. Interiorul este in mare parte cel cunoscut dupa facelift, doar la nivelul materialelor de interior si culorilor fiind cateva noutati.
Clio Campus va fi oferit cu doua propulsoare pe benzina si un diesel cu doua versiuni de putere. Cel mai mic motor este cel pe benzina, cu o capacitate de 1,2 litri, care produce 60 CP. Cel de-al doilea motor are cilindreea tot de 1,2 litri, dar dispune de 4 supape/cilindru, puterea maxima fiind de 75 CP. La capitolul diesel se ofera cunoscutul propulsor de 1,5 litri dCi, care poate fi comandat in versiune de baza, cu 65 CP sau in versiunea mai puternica, cu 85 CP.
Renault Clio CampusMasina este practic o incercare a francezilor de a-si mari volumul vanzarilor in conditiile unei piete auto in declin puternic, pretul (inca neanuntat) urmand sa faca diferenta. Strategia este identica cu a celor de la Peugeot, care au prezentat acum ceva timp modelul 206 Plus, un model vechi, usor restilizat si care mizeaza puternic pe pret pentru a atrage clientii.
Renault Clio CampusDe asemenea, Renault tine seama si de avantajele oferite de statul francez pentru asemenea modele (Franta fiind cea mai mare piata pentru Clio Campus). De exemplu, cele doua versiuni dCi sunt eligibile pentru acordarea unui bonus de 700 de euro la cumparare, banii fiind dati de statul francez pentru faptul ca emisiile de CO2 ale motoarelor sunt reduse. Cum versiunea alimentata cu GPL a modelului echipat cu propulsorul de 1,2 litri are de asemenea emisii reduse, statul acorda un bonus de 2.000 de euro pentru acest gen de modele.
Renault spune ca acest model va beneficia si de o reducere importanta la nivelul costurilor de intretinere. Aceasta pentru ca intervalul de service este de 30.000 km (sau doi ani) pentru motoarele pe benzina si 30.000 km (sau un an) pentru motoarele dCi.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.