Strategia este cunoscuta sub termenul "downsizing" si presupune cilindree mai mica, dar acelasi nivel de putere cu motoarele mai mari prin folosirea cat mai eficienta a supraalimentarii. Iata ca Renault aplica aceasta strategie si la propriile motoare diesel, francezii luand decizia sa produca un nou motor turbodiesel. Acesta are 1,6 litri si va inlocui in doi ani propulsorul de 1,9 litri dCi actual. Desi mai mic, motorul de 1,6 litri dCi dezvolta acelasi nivel de putere cu cel de 1,9 litri - 130 CP. Cu toate acestea, propulsorul mai mic va emite cu 30 grame/km mai putin CO2, iar consumul va fi cu aproximativ 20 de procente mai redus.
Dealtfel, francezii mai au un diesel apreciat, cel de 1,5 litri dCi, disponibil pe o mare varietate de model si cu mai multe niveluri de putere maxima. Si noul dCi de 1,6 litri va viza cam aceleasi modele, dar in special gama Megane. Francezii spun ca motorul va putea fi gasit si sub capota modelului de clasa medie Laguna.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
Cum se înțelege Alex Velea cu băieții săi: O bag pe nevastă-mea la înaintare...
Sursa: kudika.ro
-
Revolut are în vedere o creștere cu 40% a angajaților
Sursa: futurebanking.ro
-
Mini a prezentat Aceman, un crossover electric cu 218 cai putere
Sursa: wall-street.ro