Cu numai o saptamana inainte de expirarea termenului acordat companiei Chrysler pentru incheierea unui acord cu Fiat, constructorul american pregateste un plan de intrare in faliment, insa prioritatea ramane o alianta cu firma italiana, au declarat surse avizate.
Intre timp, Fiat a devenit si un potential cumparator pentru divizia Opel a grupului General Motors, intr-o afacere ce i-ar sublinia statutul de jucator major in piata auto internationala, cu un rol important in restructurarea a doi dintre marii constructori auto americani, potrivit NewsIn.
Potrivit cotidianului New York Times (NYT), directorii Fiat au declarat ca au discutat cu GM despre o posibila achizitie a Opel, dar si cu oficialii guvernului german, care ar finanta puternic orice fuziune intre Opel si Fiat.
"Este un lucru bun pentru viitorul Opel ca exista competitie pentru preluarea companiei. Magna, un alt potential cumparator, si Fiat sunt doi dintre partenerii posibili. Dar este clar ca inca nu a fost luata nicio decizie", a declarat Roland Koch, premierul landului german Hessen.
Chrysler Logo
"Este greu sa aducem laolalta trei companii in acelasi timp, dar daca cineva poate sa faca asta, acela este Sergio Marchionne, directorul executiv al Fiat. Inca suntem ingrijorati inaintea confirmarii finale a unui acord. Fiat are si datorii nete de 6,6 miliarde euro", a declarat pentru NYT, David Arnold, analist in cadrul Credit Suisse. O fuziune cu Opel ar imbunatati substantial vanzarile Fiat din Europa. In timp ce Opel are o performanta buna pe piata din Germania si Marea Britanie, Fiat se adreseaza cu precadere statelor din sudul Europei, a subliniat Philippe Houchois, analist in cadrul bancii UBS din Londra.
Ultimul obstacol major este reducerea datoriilor bancare. Un grup de creditori detin 6,9 miliarde dolari in imprumuturi asigurate de activele companiei. Trezoreria americana si creditorii au inceput sa inainteze propuneri pentru reducerea acestora.
Citeste articolul integral pe Wall-Street


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.