Cel de-al patrulea clasament "BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands" realizat de Millward Brown Optimor arata ca majoritatea marcilor isi pastreaza valoarea in ciuda unui climat economic nefavorabil.
Clasamentul, cel mai important de acest gen, masoara valoarea in dolari a celor mai importante branduri. Aceasta se realizeaza combinand informatii financiare cu studii realizate asupra clientilor si studii de tip business-to-business.
BMWBMW este si in acest an cea mai valoroasa marca germana, ocupand pozitia 18 in clasamentul general cu o valoare de 23,9 miliarde dolari americani. Urmatoarele marci germane sunt SAP (locul 19), Porsche (35), Mercedes (40), Siemens (51). In topul producatorilor de automobile, BMW este depasit de Toyota (locul 14 cu 29,9 miliarde).
BMWIn acelasi timp, intr-o evaluare a marcilor cu cea mai mare perspectiva de crestere, BMW ocupa pozitia a saptea si este cel mai performant reprezentant din industria auto, cu un indice de 9 din 10. "Aceasta indica faptul ca cererea pentru modelele BMW este inca foarte mare, momentul achizitiei este insa amanat datorita recesiunii, clientii ramanand insa loiali marcii," explica realizatorii topului.
Valoarea totala a primelor 100 branduri este de 1950 miliarde dolari, ceea ce inseamna o crestere de 1,7 procente. Google este pe prima pozitie, depasind in premiera 100 miliarde USD, Microsoft ocupa pozitia a doua cu 76,2 miliarde USD, in timp ce Coca-Cola intra pentru prima data in top 3 cu 67,6 miliarde USD. "In situatia actuala, unde valoarea multor afaceri a scazut, marcile au devenit tot mai importante deoarece ajuta companiile sa se mentina in momente dificile", a declarat Joanna Seddon, CEO Millward Brown Optimor. "Aceia care au investit in propriul brand vor fi pozitionati mai bine pentru cresterea afacerii pe masura ce situatia economica se imbunatateste."
Sunt in total 15 noi intrati in top in acest an. Cel mai de succes este Pampers, pe pozitia 31, urmat de Nintendo (32) si VISA (36). Marcile care ofera un raport bun pret-calitate au inregistrat cresteri importante: Wal-Mart (+19%), ALDI (+49%) sau Auchan (+48%).
Clasamentul integral il gasiti aici.
Sursa: BMW


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.