Senatorii americani au exercitat presiuni asupra directorilor companiilor falimentare General Motors (GM) si Chrysler sa revina asupra planurilor de reducere cu 2.300 a numarului dealerilor, ca parte principala a procesului de restructurare, informeaza Reuters.
Analistii din industrie au declarat in repetate randuri ca reteaua extinsa de retail a afectat cei doi producatori din Detroit pentru ca forteaza dealerii, mai ales cei din suburbiile oraselor mari, sa concureze mai mult unul impotriva altuia decat impotriva altui producator auto.
Constructorii au fixat termene limita stricte pentru identificarea saloanelor de prezentare pe care le vor mentine dupa ce vor iesi din faliment, cu ajutorul a miliarde de dolari din banii contribuablilor.
Fritz Henderson"Nu avem alta alternativa. Trebuie sa facem sacrificii pentru a construi o companie mai puternica, mai viabila. Aceasta este ultima noastra sansa sa reusim", a declarat directorul executiv al GM, Fritz Henderson, in cadrul unei audieri in fata Comitetului Comertului din Senat. Totodata, presedintele Chrysler, Jim Press, a declarat ca decizia de a elimina franciza saloanelor de prezentare este "dureroasa", dar in acelasi timp "absolut necesara" pentru facilitatea unei aliante infloritoare cu producatorul italian Fiat SpA.
GM planuieste sa reduca cu aproximativ 1.600 numarul dealerilor in urmatoarele 18 luni, dar vrea ca reprezentantii saloanelor sa fie de acord cu aceste masuri pana pe 12 iunie. Chrysler vrea sa reduca reteaua de dealeri cu 789 de saloane pana pe 9 iunie.
Citeste articolul integral pe Wall-Street


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.