BMW a prezentat o editie speciala a Seriei 3, cu un consum mediu de exceptie.

BMW Seria 3 EfficientDynamics EditionAcum ceva timp BMW anunta specificatiile celui mai economic Seria 3 din gama. Intre timp, situatia s-a schimbat. In bine. Germanii prezinta acum un nou model, cu un consum si mai mic, dar cu putere mai mare decat modelul 316d de care spuneam acum doua luni ca afiseaza un consum mediu de doar 4,5 l/100 km.

BMW Seria 3 EfficientDynamics EditionDaca 316d vine cu un motor de 2 litri si 116 CP, cel mai economic BMW Seria 3 actual si cel mai economic BMW la general, numit 320d EfficientDynamics Edition, se prezinta cu acelasi propulsor, dar cu puterea maxima de 163 CP/3.500 - 4.200 rpm, cuplul maxim inregistrand 360 Nm/1.750 - 3.000 rpm. Consumul mediu a ajuns la valoarea de 4,1 l/100 km. Acest accent pe economie nu s-a facut in dauna performantelor dinamice, pentru ca masina poate accelera de la 0 la 100 km/h in 8,2 secunde si poate atinge o viteza maxima de 225 km/h.

BMW Seria 3 EfficientDynamics EditionPrintre solutiile care fac posibila aceasta valoare a consumului mediu se numara recuperarea energiei dezvoltate la franare, sistem Stop/Start, garda la sol mai redusa, pneuri cu rezistenta redusa la inaintare, indicator pentru schimbarea treptelor si multe altele. De exemplu, servodirectia actionata electric nu functioneaza decat atunci cand situatia sau soferul o cere. Motorul electric care asigura asistarea directiei este decuplat atunci cand se ruleaza in linie dreapta, dar cupleaza automat cand viteza scade si soferul vireaza, acelasi lucru intamplandu-se si la parcari. In acest fel este economisita energie, cu efecte benefice asupra consumului. Nici unul din aceste sisteme nu contribuie (singular) cu mult la reducerea consumului, dar totalitatea sistemelor de pe masina face diferenta.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.