Toyota a anuntat lista modelelor vandute in Europa care trebuie sa ajunga in service, pentru problema cu pedala de acceleratie.

Toyota AygoAnchete peste anchete, o gramada de sedinte si cifre socante in privinta rechemarilor in service. Prin aceste situatii trece Toyota, la acest moment, cand niponii trebuie sa gestioneze cea mai mare rechemare din istorie, aproape 10 milioane de masini la nivel mondial.

Situatia este cu atat mai greu de acceptata pentru niponi in conditiile in care Toyota era, pana nu demult, un etalon al fiabilitatii, dominand multi ani studiile JD Power la acest capitol.

Toyota AygoDupa problemele din America, care privesc modelele Toyota si Lexus, contructorul nipon a ajuns la concluzia ca rechemarile in service trebuie facute si pentru modelele vandute in Europa, doar Toyota de aceasta data, nu si Lexus. Toyota a venit cu un comunicat prin care anunta ca trebuie inlocuita piesa pedalei de acceleratie si la masinile Toyota din Europa, dar nu anuntase inca modelele afectate.

La doar o zi au venit insa cu lista modelelor afectate. Acestea sunt:

* AYGO (Feb 2005 – Aug 2009)
* iQ (Noi 2008 – Noi 2009)
* Yaris (Noi 2005 – Sep 2009)
* Auris (Oct 2006 – 5 Ian 2010)
* Corolla (Oct 2006 – Dec 2009)
* Verso (Feb 2009 – 5 Ian 2010)
* Avensis (Noi 2008 – Dec 2009)
* RAV4 (Noi 2005 – Noi 2009)

Toyota AurisDaca detineti unul dintre aceste modele, veti fi probabil instiintati de Toyota Romania sa va prezentati la service pentru inlocuirea gratuita a respectivei piese. Oficialii Toyota spun ca pana la 1,8 de milioane de masini Toyota vandute in Europa vor trebuie sa treaca pe la service.

Mai mult, datorita faptului ca pe lista modelelor cu probleme se afla si modelul Aygo, este posibil sa fie chemate in service si modelele Citroen C1 si Peugeot 107, construite pe aceeasi platforma tehnica cu Aygo.

Problema consta intr-o piesa metalica de la nivelul pedalei de acceleratie, aceasta putand cauza functionarea defectuoasa a acesteia, cand se uzeaza, fie din cauza uzurii, fie datorita conditiilor de exploatare. In unele cazuri, pedala revine mai greu la pozitia initiala sau se poate bloca complet, ceea ce - ocazional - poate duce la pierderea controlului masinii.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.