Renault Megane are cinstea de a fi prima masina a constructorului francez care va fi vanduta in Europa in versiunea alimentata cu bioetanol.

La sfarsitul acestei luni, Renault lanseaza in Europa versiunile Megane hatchback si Sport Tourer alimentate cu bioetanol. Este vorba de masinile echipate cu propulsorul de 1,6 litri, cu 4 supape pe cilindru, care dezvolta 105 CP. Motorul a suferit cateva modificari pentru a putea functiona cu bioetanol E85. Inginerii francezi au umblat in principal la rezervorul de combustibil, sistemul de injectie si camera de combustie. Adaptarile nu au fost deloc dificile pentru ca Reanult vinde, inca din 2004, automobile alimentate cu acest tip de combustibil, in Brazilia. Cei ingrijorati ca performantele au fost afectate de alimentarea cu bioetanol pot sta linistiti. Dimpotriva, acceleratia 0-100 km/h se realizeaza mai repede cu 0,3 secunde iar viteza maxima a crescut cu un km/h. Pentru Megane hatchback consumul urban este de 13 l/100 km cu bioetanol fata de 9,3 l/100 km pentru varianta cu benzina.

Megane merge si cu bioetanol

Bioetanolul este un combustibil ecologic obtinut din distilarea materiilor vegetale fermentate. Rezultatul acestui proces de distilare este combinat apoi cu benzina in diferite proportii: 5% pentru E5, 10% pentru E10, 85% pentru E85 si pana la 100% pentru modelul Hi-Flex Clio cu motor de 1,6 litri, vandut de Renault pe piata din Brazilia.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.