Lupta din AMG si M-ul lui BMW este deja una clasica, cu victorii si de o parte si de cealalta. Insa, la nivelul clasei medii, disputele s-au transat in favoarea lui M3 pana acum, coupe-ul celor din Munchen (si berlina, cand a fost cazul) fiind incoronat de adeptii vitezei drept masina sport completa.

Dupa ce BMW a lansat de curand noua generatie M3, care are pentru prima data un propulsor V8, a venit si randul celor de la Mercedes sa raspunda cu noul C 63 AMG. Probabil toti oficialii Mercedes zambesc ironic in asteptarea primelor comparative intre cele doua masini, pentru ca, pe hartie, C 63 AMG este mai bun din mai multe puncte de vedere.

Mercedes C 63 AMG porneste razboiul cu BMW M3C 63 AMG este propulsat de un V8 de 6,2 litri care livreaza 457 CP/6.800 rpm, puterea fiind aproape de cei aproximativ 470 CP dezvoltati de motorul C-ului din DTM. Daca luam in considerare cei 420 CP ai noului M3, rezulta un avantaj deloc de neglijat pentru C 63 AMG. De asemenea, cilindreea cu 2,2 litri mai mare a motorului AMG se traduce printr-un nivel de cuplu cu 200 Nm mai mare fata de cei 400 Nm de care dispune M3.

Pe de alta parte, avantajul M-ului nu a tinut pana acum doar de puterea motorului ci si de echilibrul maselor pe punti completat de o suspensie excelenta. Se pare ca Mercedes a tinut cont si de asta pentru ca C 63 AMG afiseaza un raport de 3,6 kg/CP, in vreme ce BMW, al carui V8 este mai usor decat 6-le in linie al generatiei trecute, a obtinut de la noul model un raport de 3,8 kg/CP.

C 63 AMG sta mai bine si la acceleratie, cu 4,5 secunde pana la prima suta de km/h fata de cele 4,8 secunde necesare lui M3. In privinta vitezei maxime nu se poate face o diferenta pentru ca ambele modele sunt limitate electronic la 250 km/h.

Transmisia lui C 63 AMG este asigurata de noua cutie automata AMG Speedshift Plus 7-G Tronic, cu sapte trepte si trei moduri de operare: Sport, Confort si Manual. Schimbarile de trepte sunt cu 30% mai rapide in modul Sport decat in Confort si cu 50% mai rapide in modul Manual.

In privinta fiabilitatii, viitorii proprietari pot sta linistiti. Motorul este disponibil pe alte modele AMG cu puteri sensibil mai mari si nu s-a auzit pana acum de probleme. In plus Mercedes spune ca a pregatit C 63 AMG pentru solicitari extreme. Unele dintre elementele care permit soferului sa abuzeze de bijuteria mecanica constau in radiatoarele speciale pentru apa, uleiul motorului si uleiul de transmisie.

Mercedes C 63 AMG porneste razboiul cu BMW M3
Vizual, C 63 AMG arata impresionant. Caroseria dispune de numeroase protuberante care genereaza un puternic sentiment de dinamica, este joasa si a suportat modificari tehnice cum ar fi puntea fata cu 35 mm mai lata decat la modelul C-Klasse. Modificarea este evidentiata de bosajele mai mari ale rotilor din fata. Spoilerul fata desenat de rigorile aerodinamicii si cele 4 tevi de esapament generoase completeaza imaginea unui bolid care are o placere incurabila de a-ti arata spatele pe orice autostrada.

Mercedes C 63 AMG porneste razboiul cu BMW M3
Interiorul este facut sa te satisfaca fie ca rulezi in oras, cu 40 km/h sau pe autostrada, cu peste 200 km/h. Tot ce astepti de la o masina premium se regaseste la bord, plus alte cateva destinate situatiilor cand ajungi pe circuit, cum ar fi sistemul Racetimer care iti permite sa afli timpii realizati pe tur.

Cum ne-am obisnuit deja, nu va trece mult timp si probabil vom vedea masina si in Romania. Spun asta gandindu-ma inca la Corvette-ul pe care l-am vazut acum doua zile trecand prin Piata Romana, urmat la cateva minute de un Ferrari 599 GTB. Ambele masini erau inmatriculate in Bucuresti.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.