Constructorul german incepe o noua era, odata cu punerea in vanzare a versiunii Cayenne cu propulsie hibrida.

Versiunea hibrid a SUV-ului Cayenne va putea fi cumparata pana la sfarsitul acestei decade, dar Porsche a ales sa dea primele informatii pentru ca masina este deja functionala si se afla in teste de fiabilitate si eficienta.

Porsche Cayenne cu propulsie hibrida!
Cayenne Hybrid este de fapt versiunea V6 de 3,6 litri care a fost prevazuta cu un motor electric alimentat de baterii plasate in portbagaj, in locul rotii de rezerva. Motorul electric dezvolta 38 KW (52 CP), iar legatura dintre acesta, baterii si motorul pe benzina este gestionata de sistemul Hybrid Manager, pentru care au fost definiti 20.000 de parametri, fata de 6.000, cat este nevoie pentru managementul electronic obisnuit. Hybrid Manager are grija sa optimizeze functionarea celor doua motoare in asa fel incat consumul de benzina sa fie cat mai mic.

Cei de la Porsche afirma ca, la acest moment, Cayenne Hybrid reuseste sa obtina un consum mediu de 9,8 litri/100 km, dar se studiaza si alte imbunatatiri, astfel incat, la debutul pe piata masina sa afiseze un consum mediu de 8,9 l/100 km.

Porsche Cayenne cu propulsie hibrida!
Cayenne Hybrid poate ajunge la 120 km/h fara ajutorul motorului cu combustie interna si poate mentine aceasta viteza, deoarece bateriile sunt incarcate din energia recuperata la franare si de motorul cu combustie cand acesta functioneaza.

Inginerii au operat si alte modificari, necesare pentru situatiile cand masina merge doar cu motorul electric. Astfel, directia este asistata electrohidraulic, servofrana a fost si ea adaptata, iar pompa mecanica a transmisiei automate a fost inlocuita cu una electrica.

Porsche Cayenne cu propulsie hibrida!
Cu ocazia pregatirii lui Cayenne Hybrid, germanii si-au amintit ca, in 1900, Ferdinand Porsche a dezvoltat modelul Lohner-Porsche Mixte care dispunea de un propulsor cu 4 cilindri, conectat la un dinam de 80 de Volti care asigura energia necesara pentru doua motoare electrice integrate in rotile din fata.

Primele informatii despre Cayenne Hybrid au venit exact in perioada cand uzina de la Zuffenhausen a primit vizita unor demonstranti de la Greenpeace, al caror protest fata de poluarea mediului inconjurator de catre masinile Porsche a fost destul de jenant pentru ei. Asta pentru ca cei de la Porsche le-au urat "Bun venit" si le-au transmis cateva mesaje pe niste bannere uriase. Iata cateva dintre ele:

"Contributia masinilor Porsche la emisiile de CO2 din trafic este de sub 0,1 procente."

"Porsche are cea mai mica emisie de CO2 pe cal putere."

"Porsche va reduce emisiile de CO2 a masinilor sale cu mai mult de 20 de procente, pana in anul 2012."

"Porsche introduce propulsia hibrida: consum mai mic de 9 litri la 100 km."

Un articol de Dan Damian


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.