Acum 30 de ani BMW lansa prima generatie a unui model care avea sa devina unul dintre cele mai apreciate in clasa de lux.

Primul Seria 7 a debutat in 1977 si, din punct de vedere al designului si platformei tehnice, imprumuta multe elemente de la Seria 6, dar venea si cu modificari pentru ca gabaritul mai mare sa nu influenteze negativ tinuta de drum.

Inca de la lansare au fost oferite trei versiuni:
BMW 728, cu motor de 2,8 litri (170 CP) - Pret: 29.300 marci.
BMW 730, cu motor de 3 litri (184 CP) - Pret: 33.600 marci.
BMW 733i, cu motor cu injectie, de 3,2 litri (197 CP) - Pret: 38.600 marci.

BMW Seria 7 a implinit 30 de ani
In functie de versiune, Seria 7 era echipata cu directie asistata in functie de viteza, volan reglabil, scaune ajustabile pe inaltime, oglinzi electrice, inchidere centralizata etc. Modelul 730 dispunea chiar de sistemul Check/Control care verifica nivelul uleiului din motor, nivelul lichidului de frana, al lichidului de racire si al lichidului de spalare a parbrizului, precum si daca luminile stopurilor functionau.

BMW Seria 7 a implinit 30 de ani
Pe lista optionalelor se regaseau: trasmisie automata, trapa, sistem de spalare a farurilor, aer conditionat, geamuri electrice si chiar scaune spate ajustabile electric. Pentru cei care preferau o echipare mai sportiva exista in oferta diferential cu alunecare limitata, jante de aliaj si volan imbracat in piele.

Masina a avut un succes impresionant inca de la data lansarii, astfel incat uzina abia facea fata cererii. In anul lansarii, 1977, aproape 20.000 de exemplare au fost produse, iar in primul an complet de productie, au fost comercializate peste 35.000 de Seria 7.

BMW Seria 7 a implinit 30 de aniDin 1978, BMW a inceput sa ofere sistemul ABS pentru Seria 7, impreuna cu alte elemente de confort cum ar fi: scaune incalzite, computer de bord, cruise control, aer conditionat automat si kit pentru instalarea unui telefon.

In anul 1979, BMW a prevazut motoarele cu sistem de injectie si a aparut in oferta modelul 735i, motorul de 3,5 litri si 218 CP fiind preluat de la 635CSi.

In anul urmator a debutat 745i, cu motor de 3,2 litri turbo, cu 6 cilindri si 252 CP, cuplat la o transmisie automata cu 3 trepte.

BMW Seria 7 a implinit 30 de ani
Fara sa dezvaluie oficial (la acea vreme), BMW a produs si modelul 725i (150 CP), special pentru autoritatile publice, ale caror masini trebuiau sa aiba motoare cu capacitatea cilindrica de maxim 2,5 litri. In total, 921 de exemplare 725i au fost produse pana in 1986.

In 1982, Seria 7 a primit un facelift estetic, iar modelul 745i avea acum 3,4 litri capacitate si o cutie automata cu 4 trepte.

Pe piata din Africa de Sud a aparut, in 1984, cea mai puternica versiune a Seriei 7. Aceasta, denumita tot 745i, dispunea de motorul cu 4 supape pe cilindru al lui BMW M1, puterea disponibila fiind de 290 CP. Se putea opta pentru o cutie manuala cu 5 trepte sau una automata cu 4 trepte. Testele din acea vreme au aratat ca aceasta versiune era doar cu putin mai lenta decat BMW M5, care avea avantajul a 300 kg in minus. Doar 192 de exemplare din aceasta serie au fost produse.

La inceputul anilor ’80, BMW a reusit, cu ajutorul unui institut de cercetare din Germania, sa converteasca modelele 735i si 745i pentru a functiona si cu hidrogen lichid.

Un articol de Dan Damian


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.