Conceptul, care pare destul de eficient pentru a putea fi oferit in serie, dispune si de un motor termic, acesta nefiind insa conectat mecanic la roti.

Ideea celor de la Volvo pare a fi, la prima vedere, una folosita si de alti constructori de modele hibride: combinarea motoarelor electrice cu unul termic. Noutatea cu care vin suedezii este ca motorul termic nu are rolul de a propulsa masina la modul clasic.

Toate cele patru roti au integrate in ele motoare electrice, acestea fiind alimentate de bateriile plasate in portbagaj. Masina poate fi condusa aproximativ 100 km inainte ca bateriile sa se descarce, incarcarea lor la o priza obisnuita facandu-se in cam 3 ore.

Volvo prezinta ReCharge: un concept electric, pe baza lui C30
Motorul termic, cu o capacitate de 1,6 litri, intra in functiune cand bateriile se descarca. In acest caz, el porneste automat si antreneaza un generator special, care produce suficienta electricitate cat sa alimenteze cele patru motoare electrice si sa incarce bateriile.

Cei de la Volvo dau si un exemplu: cineva care trebuie sa conduca circa 150 km si porneste cu bateriile incarcate complet, va avea nevoie pentru acesta distanta de doar 2,8 litri de benzina.

Volvo prezinta ReCharge: un concept electric, pe baza lui C30
O alta parte buna este ca performantele nu au fost sacrificate de dragul ecologiei. Conceptul, botezat ReCharge permite o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 9 secunde, viteza maxima fiind de 160 km/h.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.