Nu arata deloc a motocicleta, dar asta este. Cel putin in acte. Aptera Typ-1 este inregistrata ca fiind motocicleta, datorita numarului si asezarii rotilor, dar si greutatii reduse.
Aptera este o companie producatoare de motociclete, care a proiectat vehiculul pentru propulsie electrica. Transpunerea de la stadiul de concept la cel de vehicul pregatit pentru productia de serie a durat 9 luni, dar cei de la Aptera nu stau prea bine cu banii, asa ca apoi lucrurile nu au evoluat prea repede. Recent insa, firma a primit fonduri de 24 de milioane de dolari pentru proiectul Typ-1, asa ca productia de serie poate incepe in aceasta toamna, iar primele livrari vor fi facute la inceputul anului viitor, doar in California.
Typ-1 va fi oferit cu propulsie electrica la data lansarii, autonomia pentru incarcarea completa a bateriilor fiind de 120 de mile (192 km), valoare foarte buna pentru un vehicul electric. Cei de la Aptera estimeaza un cost mediu de 3 dolari pentru incarcarea bateriilor la capacitate maxima.
Peste ceva timp, Aptera va oferi Typ-1 si cu propulsie hibrida. Vehiculul va rula tot pe baza bateriilor de acumulatori, iar cand acestia se descarca, intervine un motor normal, care nu propulseaza direct vehiculul, ci incarca bateriile. In acest caz, autonomia este de doar 64 km doar pe baza bateriilor, dar apoi Typ-1 poate continua calatoria deoarece motorul termic incarca bateriile. Americanii au dotat prototipul cu un propulsor diesel de cilindree mica, dar au renuntat la idee din cauza faptului ca nu pot gasi in diesel mic care sa corespunda normelor de emisii din California, asa ca vor adopta un propulsor pe benzina.
La cum arata Typ-1, care a fost comparat cu un avion fara aripi, va ganditi probabil la siguranta pe care o ofera. Cei de la Aptera spun ca acest capitol nu va fi deloc o problema. S-au efectuat multe teste virtuale, cu softuri foarte bune, iar acum urmeaza crash-teste reale.
Desi cam prea futurist pentru zilele noastre, Aptera Typ-1 isi va gasi probabil clienti si printre cei care vor sa atraga atentia, nu doar printre ecologisti, iar pretul de aproape 30.000 de dolari nu-i va descuraja.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Ce relație au, de fapt, Andreea Esca și Andreea Berecleanu? Mulți cred că...
Sursa: kudika.ro
-
Eurowind Energy ia credit de la BCR și Erste Group pentru un parc eolian
Sursa: futurebanking.ro
-
Ciolacu, reacție la „furtuna” din coaliție: Dansul în doi s-a terminat
Sursa: wall-street.ro