Compania indiana Tata Motors a anuntat, luni, ca nu va relua constructia uzinei Nano din estul Indiei, ce urmeaza sa produca cea mai ieftina masina din lume, pana cand nu va fi sigura de viabilitatea proiectului, informeaza Reuters.

Reprezentantii companiei Tata Motors Ltd, cel mare producator auto din India, s-au aratat "deranjati" de rezultatul incert al negocierilor dintre guvernul Bengalului Occidental, unde este amplasata uzina si protestantii care au dus la intreruperea constructiei, potrivit NewsIn.

Tata Motors amana inceperea constructiei fabricii Nano"Tata Motors este obligata sa prelungeasca perioada de intreupere a constructiei uzinei Nano", se arata intr-un comincat al companiei. "Vom reevalua hotararea doar atunci cand ne vom asigura ca viabilitatea proiectului nu este afectata, ca vor fi respectati termenii de constructie a uzinei cu toate diviziile anexe si ca actionarii sunt dispusi sa dezvolate, pe termen lung, un mediu de lucru corespunzator pentru operatiunile companiei", conform comunicatului.

Titlurile producatorului auto Tata Motors s-au apreciat cu peste 4%, la 437 rupii/actiune, dupa ce in schimburile matinale cotatia lor crescuse cu 6,7%, la bursa din Mumbai.

Fermierii din Singur, ale caror manifestatii au dus saptamana trecuta la suspendarea constructiei noii uzine Tata Motors, au anuntat ca vor opri protestele dupa ce statul a promis ca le va retroceda o parte din terenuri.

Pierderile provocate de intreruperea constructiei uzinei din Singur, cu o capacitate de productie initiala de 250.000 autoturisme, ar putea fi compensate de activitatea celorlalte uzine ale producatorului Tata Motors.

Tata Motors amana inceperea constructiei fabricii NanoRatan Tata, presedintele companiei, amenintase la finalul lui august ca va schimba amplasamentul de productie al modelului Nano, daca nu se opresc manifestatiile din Bengalul Occidental, regiune din estul Indiei, condusa de 30 de ani de partidul comunist din India, organizatie marxista si foarte favorabila investitiilor locale si straine.

Sursa: Wall-Street


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.