Toti cei pasionati de marca BMW si in special de modelele M3 cunosc propulsorul cu 6 cilindri in linie si o capacitate de 3,2 litri. Este motorul care a impresionat pe vechea generatie a modelului M3. Actuala generatie a trecut la un V8 de 4 litri, dar motorul cu 6 cilindri nu a fost abandonat si a continuat sa fie oferit pe fostul Z4 M roadster si coupe. In ultima sa versiune propulsorul are o putere maxima de 343 CP/7.900 rpm, adica peste 100 CP/litru si asta fara aspiratie fortata. Cuplul maxim de 365 Nm este disponibil la o turatie destul de mare – 4.900 rpm. Dealtfel, aceasta caracteristica – plaja impresionanta de turatie – a atras numeroase pasiuni din parte celor ce apreciaza motoarele fara supraalimentare.
Palmaresul acestui motor vorbeste de la sine. A castigat premiul “Motorul Anului” la introducerea pe piata, in 2001, iar apoi, intre 2001 si 2006 a castigat in fiecare an premiul “Cel mai bun motor” pentru categoria intre 3 si 4 litri.
Germanii au sistat productia acestui motor si se pare ca versiunea M a noului Z4 va avea un propulsor turbo, in locul celui aspirat folosit pana acum.
Sursa: WorldCarFans
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Go big or Go home: cum să te extinzi în Silicon Valley ca firmă din România
Sursa: start-up.ro
-
Google Green Light este soluția software care poate fluidiza traficul în România
Sursa: green.start-up.ro
-
Se vor scumpi produsele Sabon din cauza războiului din Fâșia Gaza? Răspunsul...
Sursa: retail.ro
-
Construind poduri, nu ziduri: Ghid pentru a dezvolta relații sănătoase
Sursa: garbo.ro
-
România a avut cea mai mare rată a inflației din UE în februarie
Sursa: futurebanking.ro
-
Tarot online: Se teme că te poate pierde?
Sursa: kudika.ro
-
Ministrul Energiei: Reactorul nuclear de la Doicești va fi cu 20-30% mai...
Sursa: wall-street.ro