Mercedes arata evolutia motoarelor diesel printr-un experiment extrem de interesant.

Un grup de ingineri de la Mercedes a avut ideea de a arata cat de mult au evoluat in timp motoarele diesel. Si cum ar putea arata cat mai elocvent acest lucru decat comparand generatiile despartite de aceasta bariera de timp? Mercedes a incercat sa arate evolutia diesel-ului in ultimii 20 de ani printr-un experiment inedit.

Germanii au facut rost de un Mercedes 190 D produs acum circa 18 ani, cu o tehnologie ce dateaza de peste 20 de ani. Masina dispune de un motor Mercedes cu 5 cilindri in linie, de 2,5 litri, a carui putere maxima este de 132 CP. Germanii au inlocuit insa acest propulsor cu cel mai performant motor al lor actual, cu 4 cilindri. Acesta dezvolta 204 CP si poate fi gasit pe modelele 250 BlueEfficiency. Asa a fost creat prototipul 190 D BlueEfficiency care ne arata cat de performant a devenit diesel-ul in ultimii 20 de ani. Motorul actual dezvolta 204 CP si 500 Nm. Mult mai puternic decat motorul initial al masinii. Cu toate acetea este si mult mai economic. Propulsorul initial, cu 5 cilidri in linie este creditat cu un consum mediu de 7,3 litri/100 km in timp ce noul motor, pe aceeasi caroserie, are nevoie de doar 4,9 litri/100 km.

La capitolul performante dinamice diferenta este si mai mare. Modelul 190 D, cu motorul original avea nevoie de 18 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h in vreme ce, cu noul propulsor de 204 CP, acceleratia 0 - 100 km/h se poate realiza in 6,2 secunde. Asta in conditiile in care modelul 190 D, cu motorul initial este cu 385 kg mai usoar decat un C-Klasse 250 CDI BlueEfficiency actual.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.