Auto 11 Aprilie 2016 16:18
Bo Anderson, fostul sef Avtovaz, a concediat mii de angajati si a renegociat contractele cu furnizorii in calitate de CEO al celui mai mare producator auto din Rusia, in incercarea de a opri pierderile puternice ale companiei.

Masurile de reducere a costurilor au suparat pe multi in Togliatti, un oras industrial la 800 de km de Moscova. Nemultumirile au ajuns pana la cel mai inalt nivel din Rusia si l-a determinat pe presedintele Vladimir Putin sa emita un avertisment pentru companie. ”Va jucati cu focul”, a spus Sergei Chemezov, un prieten al lui Putin, legat de deciziile companiei.

Luna trecuta, Andersson, un veteran din industrie, a fost inlaturat la numai doi ani dupa ce Renault, actionarului principal al Avtovaz, l-a adus la carma pariului de miliarde de dolari de pe piata ruseasca.

Interventia statului in economie este una dintre provocarile cu care se lupta companiile Occidentale in Rusia, unde capitalismul de stat al lui Putin trece deseori linia dintre business si politica.

”Bo Andersson a luat toate masurile pe care orice om de afaceri din Vest le-ar lua: a incercat sa reorganizeze compania si sa reduca costurile. Guvernul Rusiei totusi vrea doua lucruri diferite: AvtoVAZ ca un proiect social si un business competitiv intr-o epoca moderna. Este imposibil de realizat”, a spus Tim Urquhart, analist la IHS Automotive.

Nicolas Maure, fostul presedinte al Automobile Dacia, il va inlocui pe Bo Inge Andersson ca CEO al Avtovaz. Sub conducerea lui Andersson, Avtovaz a introdus o serie de modele mai ieftine de masini si a redus considerabil numarul angajatilor.

Totusi, lovita de o puternica devalorizare a rublei, Avtovaz si-a adancit pierderea neta de trei ori, la 74 de miliarde de ruble (1,05 miliarde de dolari) anul trecut. Pierderea vine si in contextual unei piete auto in scadere in Rusia, informeaza MEDIAFAX.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.