In doar 7 zile am reusit sa parcurg peste 3500 de kilometri cu fermecatorul SUV al celor de la BMW. Si nu, acesta nu este un articol platit de bavarezi.

Pentru inceput, cred ca ar fi ideal sa va spun cine a testat masina. Sunt un tip tanar, 1,92 inaltime si sar fara nicio problema peste suta de kilograme. Din start este clar ca nu m-as intelege foarte bine cu un Volkswagen UP! sau un Smart, desi mi-a facut cu ochiul pentru o scurta perioada de timp 500-ul celor de la Fiat.

Ei bine, asezati-va cu incredere in scaunul de la birou, fotoliul de acasa sau acoperiti-va in pat pentru ca urmeaza sa parcurgem impreuna o intreaga aventura.

Ne-am inceput povestea intr-o dimineata ploioasa de luni. (da, masina iti spune si cum e vremea in orice localitate)

Ne-am imprietenit oarecum rapid, avand in vedere ca doar am pus mana pe portiera si deja a reactionat, deschizandu-mi calea catre farmecul nemtesc. O singura apasare de buton si am intrat impreuna cu curaj in traficul infernal din Bucuresti. In mod natural, frustrarea deja incepuse sa-si faca aparitia, insa a fost rapid inlocuita de curiozitate. Daca tot a trebuit sa asteptam zeci de minute la fiecare semafor in parte, am zis c-ar fi bine sa vad ce ascunde la interior. Primul lucru pe care l-am facut a fost sa pun masina in modul ECO PRO. Nu sunt neaparat unul dintre cei mai cuminti soferi si nu imi place sa-i chinui turbina masinii pe care o conduc, dar avand in vedere aglomeratia am zis ca asta e cea mai buna solutie, iar X3-ul a fost in acelasi ton cu mine. N-a vrut sa manance prea multa motorina, asa ca mi-a aratat ca are si functia Start&Stop sau EfficientDynamics, cum le place celor de la BMW sa-i spuna. Recunosc, in prima zi nici nu m-am uitat la consum, asa ca nu va pot spune exact cat am consumat alergand prin capitala in prima zi.

Va pot spune, in schimb, ca am ajuns la birou si nu mi-a stat deloc mintea la munca, intrucat imi tot faceam griji pentru masina. Parca era deja a mea, parca nu am parcat-o suficient de bine, parca ploua prea mult afara, parca nu mai putea fara sa fiu acolo! Ciudat, veti spune. Spuneti, fara grija. La fel am gandit si eu, dupa ce am predat-o celor de la BMW, insa pana acolo s-au intamplat multe.

Dupa cele 8 ore de stres petrecute la birou, ne-am regasit. Bineinteles, ora 18, luni, traficul era execrabil. N-are rost sa mai insist asupra faptului ca avem nevoie disperata de infrastructura in capitala, ci sa va spun ca dupa mai multe butonari am descoperit si plafonul panoramic. Sunt un adept al trapei/acoperis panoramic, intrucat imi place foarte mult sa calatoresc, asa ca mare mi-a fost bucuria cand am vazut ca are si aceasta optiune.

Am facut doar 3 ore pana in fata blocului (nu, n-am folosit Waze). Am avut timp sa fac o analiza foarte serioasa si profunda a norilor si a liniei urbanistice a Capitalei.

Citeste si:
„Autostrada electrică” a Moldovei: Un retur Suceava-București, de...
„Autostrada electrică” a...

Intr-un final am ajuns si acasa, asa ca a urmat primul ,,test": am plecat la cumparaturi. Parcarea nu a fost o problema, intrucat am avut la dispozitie camera si senzorii, foarte precisi de altfel.

E important sa precizam faptul ca nu am avut deloc mila atunci cand a venit vorba de adus cumparaturile acasa. Am plecat cu masina plina. Un pic surprinzator, au incaput toate cumparaturile, dar atat eu cat si pasagerul din dreapta mea am stat foarte confortabili si ne-am bucurat de scaunele incalzite. Odata ajunsi din nou in fata blocului, cu cumparaturile intacte pentru ca le-am asezat ca niste profesionisti, dar am si avut ajutor din partea plaselor asezate inteligent de cei de la BMW pentru a-ti mentine produsele in siguranta, am inceput sa descarcam. Bineinteles, in doi oameni au fost necesare mai multe drumuri. E oarecum amuzant, sa stiti. Radeam pana acum de cei care aveau nevoie de un buton ca sa inchida portbagajul, dar iti dai seama ca poate fi extrem de util cand pleci cu 7 plase in mana si nu mai poti sa inchizi si masina. Am terminat cu cumparaturile, am facut o scurta pauza de odihna si tot in aceeasi seara am plecat la primul drum in afara Bucurestiului cu X3-ul.

Drumul spre Suceava cu noul BMW X3

Citeste si:
Gheboasă a pornit de jos. Ce făcea pentru 84 de lei pe zi, pe...
Gheboasă a pornit de jos. Ce...

Inainte sa ies din Bucuresti (eram undeva prin Colentina), calculatorul de bord imi arata in oras un consum de ~10%. Nu e rau, dar se putea si mai bine. E important sa precizez ca am condus mai "smucit" si nu am tinut-o permanent in modul ECO PRO. Prin Capitala am mai folosit si modul SPORT, asa ca e de la sine inteles consumul de motorina mai mare.

Am oprit in Urziceni si am resetat calculatorul. Intre timp, am citit si stirile.

Eram curios cat voi face pana acasa in modul CONFORT, unde setarile sunt balansate si masina incearca sa se adapteze in mod eficient nevoilor tale. Din momentul in care eu am avut permis si m-am urcat la volan, am avut o mare problema cu lumina pe timp noapte si, mai ales, la amurg sau atunci cand ploua si orasul este luminat. Simteam constant ca nu ma pot baza 100% pe ochii mei. Ei bine, n-am mai avut sentimentul acela cu noile faruri adaptive LED ale celor de la BMW, care se spala singure. Este de apreciat faptul ca becurile (desi impropriu spus) se misca in directia in care mergi si te ajuta sa vezi mai bine in curbe periculoase, insa pe mine m-a facut fericita lumina alba si clara. Am mers linistit in conditii de ploaie, fara sa am grija ca n-o sa vad vreo groapa sau ma ia prin surprindere vreun pieton prin vreo comuna pe E85.

Citeste si:
Publicație germană, despre situația catastrofală provocată de...
Publicație germană, despre...

Dupa ce am trecut de Buzau, am inceput sa ma joc un pic cu padelele pe care le aveam si am pus cutia in modul Manual. Poate e inutile precizarea, insa cutia de viteze este impresionanta: schimbarile s-au produs la timp, fara niciun pic de intarziere. Din lene (sunt sincer), am revenit inapoi pe modul automat si nu am mai schimbat pana in Suceava. Modulul xDrive s-a resimtit atunci cand, datorita vitezei, mai nimeream cate o balta si se produce acvaplanarea. Nu am simtit nicio clipa ca masina poate parasi carosabilul sau ca imi poate crea o stare de nesiguranta. Efectiv, "a tinut cu dintii" de asfalt.

Pana la intrarea in municipiul Suceava consumul a fost de doar 6,1%. Sunt sigur ca daca respectam intru totul vitezele recomandate puteam sa ajung la un consum de 5,5%, mai ales ca prin localitati este recomandat sa folosesti pilotul automat, care iti mentine consumul la un nivel scazut.

Citeste si:
[VIDEO] BMW X3 si BMW Seria 6 Gran Turismo au fost lansate in Romania
VIDEO  BMW X3 si BMW Seria 6...

Ajuns in Bucovina, aud ca e zapada inspre Vatra Dornei, asa ca am fugit repede intr-acolo. Stiam eu mai demult un loc unde as putea sa testez bine masina, fara sa incurc circulatia sau pe ceilalti participanti la trafic. Am dezactivat Controlul Tractiunii si m-am jucat cu X3-ul prin zapada. A fost extrem de amuzant si frumos, insa nu am putut sa fac si fotografii sau sa filmez. M-a tinut cu mainile pe volan. Va propun insa o imagine de la cei de la BMW Blog, intrucat seamana cu ceea ce am experimentat eu.


(Foto: BMW Blog)

Oarecum intrigant este faptul ca si-a pastrat stabilitatea fara nicio problema si a ramas responsiva de-a lungul intregii aventuri.

Am plecat inapoi spre Suceava, dupa o ora de distractie. Prima oprire: spalatoria. Merita un pic de rasfat, dupa ce a fost chinuita prin nameti.

Drumul inapoi spre Bucuresti

Am plecat cu incredere spre Capitala si cu mult curaj, dar am ajuns in Bucuresti in doar 5 ore. Culmea, eram si odihnit. Mi-a fost de foarte mare ajutor si HUD-ul (Head Up Display), care imi arata viteza recomandata pentru zona in care ma aflam si directiile pe care trebuie sa le iau pentru a putea ajunge la destinatia dorita. Calculatorul de bord arata un consum de 6,4%, la intrarea in Bucuresti.

Ce poti face in octombrie, daca esti odhinit si stii ca mai ai masina pe mana inca 2 zile? Pleci la mare! Ramaneam cu un mare regret daca nu o scoteam un pic pe autostrada, asa ca ocazia s-a ivit perfect, plus ca nu facusem inca un test cu adevarat pentru sistemul de sunet Harman Kardon. Daca nu ati experimentat inca sunetul pe care boxele unui BMW din 2016 il produce, atunci ar fi bine sa vedeti despre ce e vorba. Nu-mi venea sa ascult altceva in afara de muzica simfonica, intrucat erai purtat pe toate notele muzicale ale unei melodii. Cred ca a fost cel mai bun sistem de sunet pe care l-am auzit vreodata pe o masina.

Am scapat de vremea mohorata din Bucuresti si am dat de briza "hotarata" de la mare, dar a meritat excursia incognito.

Pe autostrada, cu 139 de km/h in mod constant am avut un consum instant cuprins intre 5,3% si 6,4%. Pentru o masina de aceasta marime, consumul mi se pare mai mult decat decent.

Concluzii

  • BMW X3 este o masina potrivita atat pentru tineri, cat si pentru cei mai in varsta. Tata, spre exemplu, s-a acomodat foarte repede cu ea, desi s-a mai incurcat printre butoane. Iti ofera confort, siguranta si stabilitate, dar intr-acelasi timp are si o pata de nebunie pe care o poti exploatata. Intr-acelasi timp poate si o masina potrivita pentru un parinte care isi duce copilul la scoala in fiecare zi.
  • Nu consuma exagerat de mult. Depinde doar de tine ce vrei sa faci cu ea. Este absolut normal sa consume peste 10%-12%, daca vei conduce doar in modul sport.
  • Sistemele de asistenta sunt foarte bune si vin in sprijinul soferului exact atunci cand are nevoie mai mare de ele.
  • E surprinzator ca BMW a reusit sa scoata 190 de CP dintr-un motor de 2 litri, insa aspectul cu adevarat impresionant este senzatia oferita de modul SPORT, cand zici ca nu mai esti intr-un SUV, ci intr-un hatchback nervos.
  • Pretul mare se justifica oarecum, insa mie mi se pare un pic tras de par. Desi ai 5 ani garantie, modelul testat de mine costa 65.286 de euro, in varianta cu echiparile de top. Acesta este singurul aspect negativ, insa eu sunt tot mai inclinat inspre a achizitiona aceasta masina. Mi-a satisfacut orice dorinta as fi avut ca sofer si mi-a multumit si pasagerii. La urma urmei, "dai un ban, dar stai in fata", nu?
Si nu, nu am luat nicio amenda, chiar daca timp de o saptamana am fost "sofer de BMW".

Astept cu interes feedback din partea voastra si, mai ales, din partea soferilor de masini BMW.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.