Prima data cand am zarit Toyota C-HR am crezut ca va fi o perioada destul de neplacuta pentru mine si pasagerii mei, avand in vedere marimea masinii. Deja imi inchipuiam ca va trebui sa stau inghesuit si ca va fi un test-drive destul de anevoios, avand in vedere tot drumul pe care mi-l propusesem.

Cum nu e bine sa nu fim niciodata superficiali in viata, am deschis portiera lui C-HR si am fost intampinat de un interior cel putin interesant. La prima vedere nu am fost impresionat, insa odata ce m-am pozitionat asa cum am vrut in scaunul soferului, totul a parut sa capete sens. Ce-i drept, un "altfel" de sens, intrucat nu am mai pus mana pe o masina cu un design atat de curajos la interior.

Am inceput sa zambesc. Deja stiam ca va fi o experienta interesant pe care o voi relata cu drag, chiar daca n-am putut sa ajustez volanul in profunzime si inaltime pe cat de mult am vrut.

Ce este Toyota C-HR?

Scurt si la obiect, vorbim despre un crossover cu un design indraznet, bine pus in practica.

Ce vrea Toyota C-HR?

In principiu, Toyota C-HR vrea sa fie masina ta de oras care sa nu iti ia toti banii din portofel pentru benzina, sa nu iti fie necesare mai mult de 2 minute pentru a parca si sa te poarte fara probleme prin traficul aglomerat mentinandu-te intr-acelasi timp conectat la lumea din exterior cu ajutorul tehnologiei disponibile la bord.

Ce poate Toyota C-HR?

Ei bine, la acest capitol stam un pic mai mult de vorba. Masina asta poate mai mult decat vrea ea, iar acesta e un lucru excelent.

Sa incepem cu inceputul. Am luat masina de la Toyota si am plecat cu incredere spre bulevardele Capitalei. Am zis c-o sa ma descurc, ca masina-i mica. M-am strecurat usor, usor prin Bucuresti si-am ajuns la birou, unde am numarat orele pana am putut sa ma reintorc la ea. Nu ai cum sa nu iti intorci capul de vreo 3-4 ori dupa Toyota C-HR. Este atat de frumoasa!

Am pregatit un traseu de aproximativ 1000 de km, insa am sfarsit prin a realiza peste 2000 de km in 3 zile de condus in aproximativ toate conditiile meteo si de drum posibile. N-am obosit!

Primul test cu Toyota C-HR: Cum se descurca pe autostrada

Am pornit cu curaj inspre A1. Am crescut viteza treptat (avand in vedere si traficul) pana la 139 de km/h folosindu-ma de pilotul automat, care e un sistem aproape complet de asistenta ce functioneaza fara compromis. Lipseste doar condusul autonom, adica nu pastreaza singura banda, fiind nevoit sa-ti tii mainile pe volan in permanenta. Calatoria este confortabila si linistita pana la 110 km/h, de aici data fiind viteza mare zgomotul incepe sa devina din ce in ce mai sesizabil in habitaclu. Masina isi pastreaza foarte bine pozitia pe asfalt si nu ai nicio secunda emotii privind aerodinamica, iar directia este suficient de precisa si maleabila intr-acelasi timp, asa ca orice sofer va reusi sa se imprieteneasca rapid cu ceea ce ofera C-HR la acest capitol.

Mi-a placut si faptul ca spatiul este suficient pentru sofer si pasagerul din fata pentru a-si schimba pozitiile in voie, iar faptul ca nu trebuie sa stau permanent cu piciorul pe pedala de acceleratie m-a ajutat sa imi cresc confortul, iar scaunele incalzite au fost un mare plus! Mi-ar fi placut sa fie si ajustabile electric, insa sunt sigur ca exista ca optiune.

Am iesit cu succes si multumit de pe autostrada.

Al doilea test cu Toyota C-HR. Cum face fata traficului din orase

Bucuresti e deja cunoscut pentru nervii pe care-i cauzeaza zilnic soferilor si suntem obisnuiti deja cu ideea ca infrastructura noastra rutiera lasa de dorit, insa in Pitesti, Ramnicu Valcea si Sibiu masina n-a dat niciodata semn ca s-ar incurca in vreo situatie. Avand in vedere marimea, dar si vizibilitatea buna pe care o ofera pentru un crossover, mi-a fost usor sa ajung la destinatie.

Al treilea test cu Toyota C-HR. Parcarea

Avand in vedere garda la sol limitata de bara din fata, cu siguranta iti pui mai multe intrebari atunci cand ai in faca un obstacol. Ei bine, in cazul meu n-am avut probleme cu strecuratul masinii chiar si prin cele mai mici stradute din Ardeal. Desi iti va solicita atentia, atunci cand vei vrea sa te incadrezi in spatii mai inguste sau inalte, cu siguranta iti va fi destul de facil sa ajungi acolo unde-ti doresti.

Cu siguranta va veti afla si in situatia in care mai multi oameni vor intoarce capul dupa aceasta masina, avand in vedere modul in care arata. Are o forma interesanta si care starneste reactii de la oricine, asa ca pregatiti-va sa fiti abordati pe strada de oameni care vor sa afle mai mult despre ceea ce conduceti.

Citeste si:

Al patrulea test cu Toyota C-HR. Interiorul si consumul

Am luat in calcul faptul ca masina asta a fost facuta pentru mediul urban, dar atunci cand iti achizitionezi un automobil vei ajunge, inevitabil, sa fii nevoit sa pleci si din oras, asa ca am ales sa parcurg un drum cat mai complex si plin de provocari, de aceea Bucuresti (A1) - Sibiu - Sighisoara - Brasov - (A3) Bucuresti a fost alegerea mea.

De la bun inceput e important sa intelegem ca un sistem hibrid care nu e plug-in hybrid se va comporta diferit fata de o masina convetionala, de aceea va trebui sa va adaptati putin la zgomotul pe care-l creeaza franele. Masina incearca sa recupereze cat mai multa energie pentru a alimenta bateria ca sa-ti ofere o autonomie cat mai mare pe motorul electric. Nu este enervant si nu te agasa, insa il vei resimti.

Pe modelul acesta, Toyota ofera si suport lombar electric care creste gradul de confort la interior si te ajuta sa iti mentii o pozitie corecta la volan pe o durata mai mare de condus.

Sistemul audio este cat de cat bun, insa nu exceleaza la niciun capitol. Daca nu esti un om care sa isi doreasca concert in habitaclu, atunci vei fi multumit.

Aerul conditionat este oarecum dezamagitor, intrucat preia foarte multe noxe din afara sau de la cel din fata si le aduce in interior. Am fost nevoit de fiecare data sa opresc aerul conditionat cand ma aflam la semafor, chiar si cu A/C-ul pornit. De la Toyota am aflat insa ca ar fi o problema cu un filtru care nu a fost schimbat la timp, insa va recomand sa fiti atenti la acest capitol.

Ce nu mi-a placut este consola centrala, care are si touch-screen, insa uneori da semne de intarziere la comenzi si nu iti transmite nicidecum feeling-ul ca te afli in 2016. N-am avut navigatie pe masina de test. Mi-ar fi placut sa vad cum se descurca, insa nu a fost probabil in optiuni. Poti sa-ti conectezi pana la maximum 4 telefoane pe Bluetooth, iar redarea audio este fina.

Camera pentru spate vede suficient de bine, insa este limitata in a-ti oferi indicatii privind drumul pe care-l vei parcurge. Dar nici nu e nevoie pentru ca te vei descurca fara probleme.

Pe durata intregului traseu am folosit modul Normal (pana in Medias) si modul Eco (pana la intoarcerea in Bucuresti), astfel am obtinut un consum total de 4,9% pentru peste 2.000 de kilometri realizati. Bateria complet incarcata tine maximum 13 kilometri in modul complet electric, fara a primi sprijin de la motorul pe benzina.

Concluzii

  • un pret bun de achizitie
  • avand in vedere ca e hibrid, taxele la stat sunt aproape 0
  • consum mic
  • confortabila
  • design interior util si bine gandit
  • design exterior WOW
  • usor de condus
Preturile pentru Toyota C-HR in varianta hibrid pornesc de la 23.900 de euro si au un consum declarat de 3,9 litri/100 km, insa masina pe care am condus-o eu costa 29.512 euro, unde am avut un motor de 1,8 litri benzina si tractiune doar fata. 4x4 este disponbil pentru acest model, insa doar pe variantele care nu includ si un motor electric.

Avantajul pe care il mai ofera cei de la Toyota este reprezentat de cei 6 ani de garantie sau 200.000 de km. Oamenii astia au incredere in ceea ce vand si eu chiar cred ca au dat lovitura cu noua Toyota C-HR. Mergeti si testati-o! S-ar putea sa va gasiti un nou partener de drum alaturi de care sa nu aveti probleme.

Mai multe fotografii puteti vizualiza AICI.