Conform oficialului, dupa eliminarea timbrului de mediu, „reactia pietei auto a fost cea preconizata, anume de crestere importanta a numarului de autovehicule uzate, pentru care detinatorii acestora au solicitat eliberarea de catre RAR a documentelor necesare inmatricularii in Romania”. Datele RAR arata ca prin comparatie cu media lunara a anului 2016, cand la reprezentantele institutiei se prezentau 34.000 de vehicule, in luna ianuarie 2017 s-a inregistrat o crestere cu aprox.12% a numarului de vehicule (38.000 unitati), crestere care s-a accentuat in lunile februarie si martie, ajungand la aproximativ 58% (54.000) si, respectiv, la aproximativ 80% (61.000).

Analizand structura parcului de autovehicule de ocazie verificat de RAR, in functie de anul de fabricatie, la nivelul primului trimestru al anului 2017, comparativ cu primul trimestru al anului 2016, se constata o crestere a varstei medii a acestor vehicule de la 8,7 ani in trimestrul I 2016, la 10,5 ani in primul trimestru din 2017.

De asemenea, analizand repartitia vehiculelor care au obtinut cartea de identitate (CIV) in functie de anul fabricatiei si norma de poluare chimica, rezulta ca numarul vehiculelor fabricate pana in anul 2000, adica cele care respecta cel mult norma de poluare Euro 2, a avut o crestere importanta de 107%, al celor fabricate intre 2001 si 2005 (Euro 3) a avut o crestere de 57%, al celor fabricate intre 2006 si 2010 (Euro 4) a avut o crestere de 69%, iar in cazul celor fabricate dupa 2011 (Euro 5 si Euro 6) cresterea a fost de 15%.

RAR doreste intarirea controlului

„Registrul Auto Roman intentioneaza sa propuna, ca masura de majorare a sigurantei rutiere, in actualul context al evolutiei parcului auto national, cresterea frecventei de efectuare a ITP pentru autoturismele mai vechi de 12 ani, de la doi ani cat este in prezent, la un an”, a anuntat in exclusivitate pentru Capital, George Dinca, directorul general al Registrului Auto Roman (RAR), relateaza Digi24.