Iarna ne-a oferit terenul si mediul perfecte pentru a testa modelele noi de autoutilitare prezente pe piata din Romania, asa ca seria test-drive-urilor 9AM.ro continua cu Ford Ranger Wildtrak oferit de Neste Automotive. Masina e un adevarat titan in domeniul pick-up-urilor. Sa aflam si de ce, cu plusuri si minusuri.

Ca orice masinist dornic de a explora cat mai multe modele din lumea auto, o spun regret ca traiesc in Uniunea Europeana. Stiu ca suntem pe final cu motoarele cu combustie interna, stiu ca full-electric e viitorul si sunt oricum fan Tesla, insa placerea unei masini care "musca" din orice teren folosindu-se de un diesel pe care-l auzi cum se lupta pentru tine ne este furata multora dintre noi, asta daca, bineinteles, nu ai buzunarul gros incontinuu si nu te deranjeaza sa dai cam peste 4000 de lei impozit anual pentru masina. Nu mai zic nimic de pretul benzinei si-al motorinei. Nemultumirile fata de UE si autoritatile romane se opresc aici pentru ca astazi vreau sa va prezint un exemplar din clasa pick-up-urilor care va va unge pe suflet, daca o veti alege sa va fie partener de drum: Ford Ranger Wildtrak.


(Foto: leeaonufrei.ro)

Din momentul in care iti arunci privirea asupra ei, vei realiza ca nu o vrei pe alta culoare. Pur si simplu portocaliul asta inchis spre maroniu este reprezentativ pentru Ranger Wildtrak, ca mai apoi sa devii un pic serios pentru ca intelegi ca masina asta nu-i o jucarie. Vorbim de un monstru de 3200 de cm3 care produce 200 de cai putere si ofera un cuplu maxim de 470 Nm disponibili de la 1500 rpm.

Eu, unul, nu as vrea sa stam foarte mult la capitolul detalii tehnice. Ele va pot fi oferite si de cei de la Neste Automotive, daca le faceti o vizita. Ce vreau totusi sa scot in evidenta este garda la sol de 229 de mm, capacitatea de remorcare de peste 3,3 tone si faptul ca poate fi bagata pana la 1 metru in apa, fara niciun fel de grija.

Un mare e plus e si modul in care aceasta se imbina cu orasul. Priviti fotografia de mai sus un pic mai atent, daca nu ma credeti.

Citeste si:
Altex începe campania Black Friday de iarnă
Altex începe campania Black...


(Foto: leeaonufrei.ro)

Da, Ford Ranger Wildtrak e o masina mare. Cum altfel putea sa fie, doar vorbim de un pick-up truck in bena caruia poti incarca pana la o tona de orice vrei tu, nu? Ei bine, e mare, dar e frumoasa. Si e destul de greu sa-i atribui o astfel de caracteristica unei autoutilitare, adica unei masini care e pregatita sa suporte multe conditii grele de munca si sa te mai duca si acasa in confort. Baietii si fetele de la Ford au reusit un lucru fascinant: sa faca un pick-up truck astfel incat sa-ti fure ochii.

Si ti-i fura cu atat mai usor in Bucuresti, unde plimbandu-ma prin oras mai bine de 4 zile cu aceasta masina, nu am vazut nici macar una la fel (nu zic ca nu se mai gasesc, dar eu nu am vazut). La un moment prin zona Victoriei am mai zarit un Ranger, insa era o varianta mai veche. Cum in ziua de azi unicitatea e greu de atins in aglomerarile urbane mari, achizitia unui Ford Ranger Wildtrak poate fi oportuna, daca-ti doresti sa iesi in evidenta prin etalarea gusturilor tale in materie de masini.

Citeste si:
TEST-DRIVE. BMW Seria 6 Gran Coupe – am condus un vis
TEST-DRIVE. BMW Seria 6 Gran...

Din pacate (si chiar o spun cu regret), nu am avut timp suficient pentru a iesi cu masina din oras si sa o duc acolo unde-i place ei mai mult: in offroad. Va voi descrie, in schimb, experienta pe care am avut-o la volanul acestui pick-up in cea mai mare aglomerare urbana din Romania: Bucuresti.

Nu e usor sa pleci la drum cu o masina noua care nu-ti apartine si de care incerci sa ai catusi de putina grija. Pana la urma, am plecat cu masina de la sediul dealerului spre bulevardele aglomerate din Capitala. Experientele anterioare cu L200 si Navara mi-au arata ca viata cu un pick-up poate fi si frumoasa, dar si grea intr-un astfel de oras.

N-ar fi trebuit sa-mi fac nicio grija. Ranger-ul in varianta Wildtrak este la fel de usor de condus precum un SUV mai marisor. Trebuie sa fii un pic atent, la fel cum ai proceda cu orice alta masina, insa nu va trebui sa iti faci probleme. Poate doar cu parcarea, insa se gaseste si in cazul asta un loc, daca ai rabdare sa cauti.

Citeste si:
TEST-DRIVE. Toyota Hilux - imbratisarea gingasa a unui gigant
TEST-DRIVE. Toyota Hilux -...

Stim deja ca acest gen de masina nu e creata neaparat pentru confort, insa am fost placut surprins de faptul ca Ford Ranger Wildtrak e gandit si pentru oras. Denivelarile, gropile si bordurile parca sunt niste valuri calme ale marii atunci cand le incalci cu rotile, in astfel de momente dandu-ti seama si de faptul ca suspensiile au fost croite pentru oameni care nu vor sa auda la fiecare 5 secunde cum lucreaza acestea. Galagie? Nici vorba. Antifonarea este facuta excelent, asigurandu-ti toata linistea de care ai nevoie la bord pentru a te putea concentra la drum.

Stiti deja ca am o fantezie cu luminile si parbrizul, nu? Ei bine, noaptea n-am avut nici cea mai mica chestie de reprosat in cazul de fata. Lumini bune si un parbriz excelent pe care il cureti cu foarte mare usurinta, fara a-ti face vreun scenariu negativ in privinta vizibilitatii. Totusi... N-as putea sa-i dau un 10. Acest lucru se datoreaza faptului ca faza lunga este inca pe halogen. De ce se aplica metoda asta de catre mai multi constructori? Nu stiu si, sincer, nici nu vreau sa stiu. Nu imi place combinatia de lumina alba cu lumina galbena. Parca-i turna o omleta intr-o ciorba. N-are niciun sens, asa-i? Poate sunt eu mai ciudat, dar aici Ranger Wildtrak primeste un binemeritat 9.

Citeste si:
Off-Road Adventure Romania si Neste Automotive au oferit ajutoare
Umanitara celor 18...

Un interior confortabil, practic si facut sanatos te asteapta ca sa pornesti la drum. Pozitia soferului este excelenta, iar scaunele le poti aranja exact asa cum vrei tu pentru a-ti gasi pozitia preferata. Iar iarna poti sa utilizezi si optiunea de scaune incalzite care raspund foarte repede, chiar si la temperaturi scazute. De faruri nu va trebui sa-ti faci griji, ele se vor aprinde/stinge/modifica singure. Pe langa asta, uita de stresul schimbarii vitezelor. Cutia automata in 6 trepte isi va face excelent treaba! Daca vrei sa conduci economic sau daca ai nevoie de un boost de putere intr-un anumit moment, aceasta va sti sa ti le livreze aproape instant, asa cum trebuie sa faca o cutie automata pe o masina care pretinde ca este cel putin buna.

Ce mai primesti la Ford Ranger Wildtrak? Iluminat interior discret in mai mult culori pe care ti le poti selecta singur cu ajutorul consolei centrale. Aceasta optiune ii confera un caracter aparte, iar pasagerii tai cu siguranta vor fi impresionati nu doar de calitatea materialelor, ci si de design.

Sa nu uitam si cel mai bun lucru pe care-l puncteaza acest pick-up la interior: sistemul de sunet. Doamne, de cand asteptam o masina de acest gen cu un sistem de sunet decent pe ea! Pe Ranger Wildtrak veti gasi unul chiar foarte bun, care va satisface orice ascultator mai pretentios de muzica. Si, fiti fara grija, daca va place sa ascultati radio, atunci sa tineti minte ca receptia pe aceasta autoutilitara este foarte, foarte buna.

Da, pe Ford Ranger Wildtrak am gasit cel mai bun volan pe care eu am pus mana pana acum (luati in calcul si faptul ca n-am condus inca Seria 7, Audi A8 sau Mercedes S-Klasse, desi urmeaza si acestea la test). O reala placere sa-ti tii mainile permanent volan, lucru care m-a facut sa uit un pic de consola centrala cu touch, dar despre asta vorbim un pic mai jos. Butoanelede pe volan sunt organizate logic, asa ca iti vei intra in mana repede cu ele si sunt placute la atingere, asa ca nu le vei mai incurca dupa ceva timp.

Nu mi-a placut faptul ca volanul nu e reglabil in profunzime, insa am trecut usor cu vederea acest aspect. Faptul ca n-am putut sa trag cum am vrut eu de volan nu mi-a stricat in niciun fel experienta de condus.


Aceasta minunata consola centrala cu touchscreen (simititi un pic sarcasmul meu, nu?) mi-a dat un pic de bataie de cap la inceput. M-am obisnuit foarte repede cu ea si cu multitudinea de optiuni pe care le are integrate, insa raman un adept fidel al butoanelor fizice. Un astfel de touchscreen mi se pare destul de periculos de folosit la volan, daca esti o persoana careia i se distrage usor atentia. Prefer sa stiu ca am un buton de aer conditionat si un buton de schimbat piesa pe care sa le apas la nevoie, fara a mai fi nevoie sa-mi iau ochii de la drum.

Ceasurile de bord (bordul in sine, mai bine zis) sunt realizate excelent si ofera, in functie de ce alegi tu, cele mai relevante informatii.

In scurta mea aventura va pot spune ca m-am indragostit (un pic) de Ford Ranger Wildtrak si ca am obtinut la final un consum de 14%. Avand in vedere greutatea masinii, marimea motorului si faptul ca am stat exclusiv in Bucuresti, cifrele se explica si chiar nu prezinta semne de ingrijorare.

Pretul masinii testate de mine este de 41.203 euro fara TVA, insa cei de la Neste Automotive au o oferta speciala limitata si o ofera pentru 33.167 de euro fara TVA. Spuneti-le doar ca ati aflat de pe 9AM.ro.

Pe final, va invit sa urmariti si GALERIA FOTO. Va va oferi cu siguranta o perspectiva mai ampla asupra a ceea ce inseamna Ford Ranger Wildtrak.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.