Desi a durat un pic pana am reusit sa fac un test-drive cu SsangYong XLV, va pot spune inca de la inceput ca am pornit la drum fara nicio asteptare. Am vazut cateva modele ale marcii coreene prin Bucuresti, insa prea putine pentru a le considera superficial masini bune. Ei bine, ar fi trebuit sa am cateva asteptari pentru ca masina este chiar o surpriza placuta.

M-am asezat cu speranta la bordul lui XLV si m-am gandit la ce as putea gasi pe o masina marca SsangYong. Vin ei cu ceva in plus, diferit sau cu foarte multe minusuri?

Test-drive. Prima impresie fata de SsangYong XLV

In prima instanta am avut parte de o pozitie foarte confortabila in scaunul soferului, care m-a facut sa ma simt parca imbratisat de ceea ce aveam la interior. Mi-a oferit senzatie de scaune sport premium, chiar daca nu era asa. Mi-am ajustat volanul pentru o postura cat mai confortabila, insa am dat de primul minus: ajustarea este posibila si pe inaltime si in profunzime, insa nu asa cum m-as fi asteptat eu. Desi iti este limitata oarecum modificarea inaltimii si profunzimii volanului, clar nu s-a pus problema sa ajung la pozitia mea preferata de condus. M-am folosit de setarile scaunelor. Sunt sigur ca se putea insa un pic mai bine la acest capitol.

Asa ca, mi-am pus centura si am plecat de la SsangYong Bucuresti.

Test-drive. Prin traficul din Capitala cu SsangYong XLV

Avand in vedere ca am putut lua masina numai dupa ce am plecat de la birou, va puteti imagina ca am nimerit exact in cel mai prost moment posibil pentru a testa masina pe drumurile Bucurestiului. La urma urmei, si modul in care se comporta in aglomeratie e un test, nu? Pe modelul XLV testat am acut o cutie manuala in 6+1 trepte, care cupleaza fara probleme si are o cursa scurta, suficient cat sa nu-ti fure prea mult timp atunci cand trebuie sa schimbi viteza. Pe modelele in echipare superioara exista si cutie automata, insa nu stiu cum se comporta XLV la capitolul transmisie automata. Ce vot spune cu siguranta este ca avand o cutie manuala pe XLV a insemnat un pic mai multa distractie pentru mine. Mi-a placut si cred ca va va place si voua daca veti lua la test varianta pe care am avut-o eu de XLV.

Mi-a placut mult cum au construit volanul. Chiar simti ca ai pus mana pe o masina serioasa, pe care o controlezi si nu pe o panseluta gingasa. Pe langa asta, interiorul iti confera o senzatie de masina construita cu seriozitate si spirit. Este atat de bine inchegata si pusa la punct, incat nu-ti va da niciodata senzatia de masina ieftina. Te face sa te simti in siguranta, iar asta e un lucru important.

O alta caracteristica care mi-a placut foarte mult este reprezentata de faptul ca atunci cand opresti iti apare in bord in ce directie sunt indreptate rotile. E un lucru bune pentru cei care au avut probleme in trecut cu puntea fata.

M-am adaptat suficient de repede la modul in care se conduce SsangYong XLV, asa ca ne-am inteles foarte bine pe strazile Bucurestiului. Ce nu mi-a placut foarte mult a fost aerul conditionat, care lasa un pic de dorit. Pe langa faptul ca facea un pic mai mult zgomot, dupa ce treceai de treapta a 3a, la un moment devenea destul de deranjant pentru respiratie. M-am lasat pana la urma convins si am pornit A/C-ul, iar atunci au inceput sa dispara problemele si totul revenise la normal. Aerul conditionat functiona in parametri normali si n-am avut nicio problema la capitolul asta, dar a trebuit sa mentin A/C-ul pornit, iar eu, de fel, sunt mai zgarcit la consumul de combustibil.

O, Doamne, cred ca deja v-ati saturat de obsesia mea legata de parbriz si lumini, insa cat de bune sunt acestea pe XLV! Stergatoarele sunt excelente! Indiferent ca erau cateva picaturi de ploaie sau ca aveam un ciclon afara, n-am avut nici cea mai mica problema cu vizibilitatea. Sa fie oare de "vina" colaborarea cu Mercedes-Benz pentru acest aspect extrem de pozitiv? Indiferent de ce sau cine s-ar afla in spatele acestei reusite, din partea mea SsangYong XLV primeste un "10 curat" pentru lumini si curatenia parbrizului.

Citeste si:

Si daca e sa mentionam minunata noastra infrastructura din Capitala, poate ar fi fost mai bine sa avem suspensii mai moi pe SsangYong XLV. Nu de alta, dar cand prinzi cate o groapa mai mare, ai impresia ca trebuie sa te opresti si sa vezi daca nu ti-ai pierdut cumva vreun element de caroserie. In rest, rulatul pe strada este lin si suspensiile actioneaza silentios atunci cand treci peste obstacole decente, de bun simt.

Test-drive cu SsangYong XLV. Ce gasesti la interior?

Mai multe lucruri decat pe o masina VW sau Dacia, daca e sa numim doua dintre preferatele romanilor. Ce vreau, totusi, sa scot in evidenta sunt doua lucruri: calitatea cu care butoanele au fost realizate si posibilitatea de a-ti schimba modalitatea in care iti raspune directia. Da, pe SsangYong XLV am avut posibilitatea sa schimb feedback-ul volanului exact asa cum voiam, intrucat ai 3 moduri: SPORT, NORMAL si CONFORT. Atentie, acestea nu schimba cu nimic capacitatea motorului si a suspensiilor, ci pur si simplu te ajuta sa ai directia asa cum ti-o doresti.

In schimb, as fi vrut un sistem de sunet mult mai bun pe masina. Sunt increzator de faptul ca ar fi completat foarte bine masina. Nu este slab, insa nu este suficient de bun pentru ceea ce imi doresc eu. Se aude clar si bine pana la 70%.

Un alt aspect care m-a impresionat este modul in care a fost realizat portbagajul. Chiar daca avem o caroserie care permite foarte mult spatiu in spate, cei de la SsangYong au adaugat un plus de creativitate si efort si l-au facut mult mai util pentru viata de zi cu zi. Gasim chiar si o priza clasica de 220 de V.

via GIPHY

Noul XLV are disponibil in aria de incarcare 720 de litri si mai mult spatiu la picioare pentru pasagerii din spate pentru ca au extins stalpul C al masinii.

Consola centrala este cea care m-a facut sa nu inteleg de ce masina asta a fost ignorata la noi in tara pana acum. Camera de mers cu spatele si navigatia sunt foarte bine si reactioneaza suficient de repede, iar daca mai adaugam si faptul ca si touch-screen-ul este bazat pe atingere termica si nu presiune, deja avem un feature care ne va face foarte multumiti.

Test-drive cu SsangYong XLV. Consum si alte detalii tehnice

Avand in vedere ca nu am avut timp suficient pentru a iesi cu masina din Capitala, pot spune fara nicio retinere ca am obtinut un consum foarte bun cu SsangYong XLV. 8,5% este un consum onorabil pentru condus exclusiv in Bucuresti, asa ca sunt sigur ca s-ar putea obtine sub 6% cu masina in afara aglomerarilor urbane.

Motorul diesel common rail de 1,6 litri turbo care produce 115 CP este bun si suficient de silentios, insa avem disponibil si un motor de 1,6 litri benzina pentru cei care prefera un plus de sportivitate. Un alt plus? Masina are 4x4 permanent, care va fi de un real ajutor atunci cand plecam pe teren accidentat si, mai ales, iarna.

Pasagerii noului XLV au la dispozitie 7 airbaguri pentru siguranta, sistem de semnalizare la franarea de urgenta, keyless GO, pilot automat si volan incalzit imbracat in piele.

Concluzii despre test-drive-ul cu SsangYong XLV

Avem aici un model foarte bun de masina care porneste de la 20.290 de euro in varanta de echipare superioara DLX Plus si care nu va mai trebui ignorata de acum incolo cand vom vorbi despre achizitionarea unei masini. E de luat in calcul si faptul ca SsangYong ofera garantie pentru acest model "din bara-n bara" timp de 6 ani si asistenta la nivelul intregii Europe, indiferent unde ne-am afla.

Va recomand cu incredere sa ii vizitati si pe cei de la SsangYong, atunci cand va ganditi la achizitionarea unei masini noi. S-ar putea sa va placa ce ofera coreenii.

Galeria foto poate fi vizualizata AICI.