Am vazut de mai multe ori vechea generatie de C-Elysee si tot timpul ma intrebam cum de isi cumpara cineva o astfel de masina... Nu ca ar fi aratat rau sau ca ar fi avut deficiente la capitolul perfomanta, ci pur si simplu mi se parea un compromis prea mare. Predecesorul actualului model Citroen voia sa fie o masina cu 5 usi, insa spatiul pe care-l oferea era incredibil de mic, din punctul meu de vedere. Nu parea sa aiba nici macar potential de masina de flota...

Ca orice companie auto care se respecta si tine la clientii sai, Citroen vine cu noul C-Elysee care indreapta multe dintre neajunsurile vechiului model. Desi este inca privita cu ochi curiosi dar timizi in tara noastra, noul Citroen C-Elysee vine in Romania sa combata rivali precum Skoda Rapid, Dacia Logan sau VW Jetta. Si, credeti-ma cand va spun, are toate sansele sa reuseasca! Dati-mi voie sa va spun si de ce cred in succesul lui C-Elysee in spatiul carpato-danubiano-pontic.

Test-drive cu noul Citroen C-Elysee - primul contact

Daca vechiul C-Elysee era o masina pe care nu o intelegeam si nu stiam ce om ar alege o astfel de masina, cu actuala generatie ceata a disparut si lucrurile sunt mai clare ca niciodata. O privire fioroasa, dar cu valente de masinarie meticuloasa te intalneste atunci cand vezi pentru prima oara masina francezilor de la Citroen. Ii sta extraordinar de bine pe albastru, iar luminile LED de zi pozitionate deasupra celor de ceata alaturi de grila siluetica, dar impozanta ii confera un aer de masina serioasa, o masina gata sa iti raspunda la toate provocarile pe care i le vei adresa zi de zi.

Stiti ca am o treaba cu farurile si stergatoarele, nu? Ei bine, vreau sa va spun inca de pe acum ca am fost impresionat de capacitatea de a pastra parbrizul curat pentru o vizibilitate fara probleme a modelului avut la test. Desi sunt foarte putin zgomotoase, stergatoarele sunt foarte, foarte bune.

Nu acelasi lucru il pot spune si despre faruri, insa nu dezamagesc atunci cand vine vorba despre capacitatea de a ilumina drumul pe timp de noapte. Eu prefer lumina alba, insa nu pot spune ca am avut vreo situatie in care faptul ca pe modelul de test am avut halogen m-a afectat in vreun fel.

Privita din spate noul Citroen C-Elysee pastreaza noul design cu care francezii vor sa isi mareasca cota de piata. Eleganta si modelata parca de un artist caruia ii place sa-si aprecieze creatia in format 3D, masina pare sa se transforme intr-o mica opera de arta.

E placut sa o privesti din orice unghi. Cursivitatea si forma practica, dar interesanta va cuceri multe inimi.

Va spuneam adineauri ca cei de la Citroen tin la clientii lor si au invatat sa repare unele neajunsuri din generatia trecuta, iar asta se regaseste cu usurinta la interior.

Test-drive cu noul Citroen C-Elysee - incepem sa ne cunoastem

Primul lucru pe care il observi atunci cand te asezi confortabil in scaunul soferului este spatiul pe care il ai la dispozitie pentru a te relaxa la drumuri mai lungi, un bord simplu, util si prietenos, butoanele pentru geamuri asezata in fata schimbatorului, de o parte si de alta a unui cupholder, insa... Si un volan mare, placut la atingere dar fara comenzi! Cum de le-a scapat acest aspect important in 2017?!

Nu, nu au uitat sa puna comenzile pentru radio/CD/USB pe volan, ci le-au asezat in spatele acestuia. Ai spune ca te vor incurca atunci cand vrei sa semnalizezi sau atunci cand vrei sa folosesti stergatoarele, insa nu va fi cazul. Initial, am crezut ca va fi destul de greu sa accesez manetele din spatele volanului, insa sunt foarte bine asezate pentru a-ti usura operatiunile din habitaclu si pentru a te pastra cu ochii la drum.

Ecranul tactil de 7 inchi raspunde rapid si eficient la comenzi, insa este pozitionat la un unghi relativ ciudat pentru mine. Chiar si asa, n-a trebuit sa imi iau ochii de la drum in timp ce am folosit navigatia pentru ca am avut tot timpul harta in vizor. Pe modelul testat am avut disponibil si functia MirrorLink. Tot pe acest ecran vei vedea si ceea ce se afla in spatele tau atunci cand intri in R pentru ca C-Elysee are si camera pentru mers cu spatele, pe langa senzorii de parcare.

Aerul conditionat functioneaza foarte bine, insa la viteze mai mari de 110 km/h a trebuit sa inchid gurile de ventilatie pentru ca aduceau aer rece la interior.

Cutia in 5 rapoarte schimba foarte bine si cursa este scurta, dar eu as fi preferat 6 viteza sau, chiar si mai bine, o cutie automata. Nu c-as fi lenes, dar stau suficient de mult prin aglomeratia urbana a Capitalei si, la un moment dat, ma satur de schimbat din viteza I in viteza a II-a.

Citeste si:

De precizat ca pe modelul testat am avut Cruise Control, asa ca noul Citroen C-Elysee mareste gradul de confort pentru sofer prin aceasta optiune.

Scaunele sunt mari si suficient de confortabile pentru un drum de cateva ore. Eu am ales sa merg pana in Suceava, asa ca am avut de parcurs un drum de 450 de km pe timp de noapte si am ajuns la destinatie linistit si un pic somnoros pentru ca, totusi, era 4 dimineata.

Chiar si asa, eu cred ca noapte este cel mai potrivit moment pentru a descoperi o masina noua. Am mai prins si ploaie torentiala, asa ca noul Citroen C-Elysee a suferit alaturi de mine pe un E85(DN2) mofturos. Bine... Eu nu prea am avut nicio grija pentru ca masina s-a descurcat foarte bine pana la destinatie. Un singur lucru am gasit care nu mi-a placut foarte tare: atunci cand aveam viteza un pic marita si ajungeam la un semafor sau trecere de pietoni, o frana mai puternica apleca un pic cam mult botul masinii. Nu este o masina de viteza, ce-i drept, insa suspensiile gandite pentru confort vor oferi fix asta: confort!

N-am avut pasageri in spate care sa imi povesteasca despre cum se simt in habitaclul lui C-Elysee, insa este spatiu suficient de bun pentru 5 adulti, dar eu cred ca cel mai bine e sa calatoresti in 4 pe distante mai lungi. Asa vei fi sigur ca nu nimanui nu-i va lipsi confortul.

Portbagajul este mare si incapator. O capacitate de 506 litri va fi mai mult decat suficienta pentru o vacanta de o saptamana pentru patru persoane carora le place sa-si ia mult echipament cu ei, dar sa faca si cumparaturi.

Test-drive cu noul Citroen C-Elysee - concluzii

Motorul 1,6 diesel de 100CP te va ajuta sa-ti termini cu brio task-urile de peste zi, insa nu va fi cel mai bun partener pentru un condus mai sportiv. C-Elysee este construit sa fie o masina de zi pentru un proprietar care are familie sau prieteni alaturi de care sa se bucure de micile placeri ale vietii.

Sunt sigur ca va veti indrepta atentia asupra acestei masini, mai ales ca pretul ei porneste de la 8.500 de euro cu TVA inclus! Noul Citroen C-Elysee are potential de masina de familie, de masina de oras si chiar si pentru flote!

Eu va invit sa nu ma credeti pe cuvant si sa mergeti sa o incercati la un test-drive!

Toate fotografiile pot fi gasite AICI!

Pe curand!