Noua sectiune frontala, partea din spate modificata si interiorul sportiv ii subliniaza caracterul dinamic. ŠKODA Octavia RS in versiune actualizata este disponibila in versiunile limuzina si combi. Ambele versiuni de caroserie ofera spre alegere doua motoare cu patru cilindri. In timp ce motorul 2,0 TDI diesel are aceeasi putere ca si pana acum, adica de 135 kW (184 CP), puterea motorului pe benzina TSI de 2,0 litri a crescut cu 7 kW (10 CP), la 169 kW (230 CP), oferind astfel cel mai puternic si rapid model din productia de serie din istoria gamei ŠKODA OCTAVIA. Noile tehnologii de infotainment, de conectivitate si ale sistemelor de asistenta a soferului accentueaza pozitia exceptionala a acestui automobil sport compact in cadrul segmentului sau.

Designul dinamic

Aspectul noii ŠKODA OCTAVIA RS accentueaza intr-o maniera deosebit de sportiva si emotionala detaliile recent redesenate ale gamei: sectiunea frontala cu grila radiatorului mai lata, care a fost extinsa si mai mult prin farurile cu design ce imita cristalul, precum si prizele de aer si mai late, cu grile in forma de fagure din bara de protectie redesenata emana masculinitate si dinamism. Cele patru faruri Full-LED cu functie adaptiva AFS, precum si proiectoarele de ceata cu LED integrate in bara de protectie definesc noua sectiune frontala. Partea din spate este accentuata de eleronul sportiv, de difuzorul negru si de benzile reflectorizante late, de culoare rosie. Aceste elemente sunt caracteristici inconfundabile ale modelului actualizat ŠKODA OCTAVIA RS. Modelul mai dispune acum si de iluminarea cu LED a placutei de inmatriculare, plus blocurile optice spate cu designul clasic in forma literei C.

Interiorul noii ŠKODA OCTAVIA RS este caracterizat de interiorul sportiv negru. Scaunele Sport RS ofera suport lateral excelent, gratie sectiunilor laterale foarte profilate si a tetierelor integrate. Alaturi de combinatia piele/material textil, scaunele sport sunt acum disponibile si in versiunea cu tapiterie din Alcantara. Volanul sport multifunctional (cu padele la versiunile cu DSG) are inelul exterior imbracat in piele perforata. Iluminarea ambientala este inclusa in dotarea standard. Manerele usilor sunt iluminate, pedalierul straluceste gratie clapetelor din aluminiu, iar pragurile usilor poarta emblema RS. Solutiile Simply Clever, specifice modelelor ŠKODA, includ umbrela de sub scaunul pasagerului din fata si lanterna detasabila cu LED din portbagajul versiunii Combi.

Sasiu, tehnologie, motoare

Suspensiile sport cu garda la sol redusa cu 15 mm si ecartamentul spate mai lat cu 30 mm decat la versiunea anterioara, precum si etrierele rosii subliniaza caracterul dinamic al noii ŠKODA OCTAVIA RS. In echiparea standard sunt oferite jante de 17 inchi, iar modelele de 18 sau 19 inchi sunt oferite ca dotare optionala. La cerere, sunt disponibile jante din aliaj usor de 19 inchi cu finisaj argintiu. Directia progresiva, functia Performance Mode Selection cu setarea Performance Sound Generator (optional), sistemul electronic de control al stabilitatii ESC cu diferentialul blocabil electronic XDS+ si sistemul de control adaptiv al sasiului DCC amplifica intensitatea placerii resimtite la volanul noii ŠKODA OCTAVIA RS. Folosind DCC, soferul poate alege intre profilurile Comfort, Normal si Sport.

Noul motor TSI de 2,0 litrii al modelului ŠKODA OCTAVIA RS genereaza 169 kW (230 CP) si un cuplu maxim de 350 Nm intre 1.500 si 4.600 rpm. Modelul sport cu tractiune pe fata sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 6,7 secunde. Viteza maxima este de 250 km/h. Consumul mixt de combustibil este de 6,5 litri la 100 km (149 g CO2/km; toate valorile sunt valabile pentru versiunea limuzina cu transmisie manuala). In echiparea standard, ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TSI este dotata cu o transmisie manuala cu 6 trepte si optional cu transmisie automata DSG cu 6 trepte.

Citeste si:

ŠKODA OCTAVIA RS cu motor diesel TDI de 2,0 litri, cu o putere de 135 kW (184 CP) si cuplul maxim de 380 Nm incepand de la 1.750 rpm accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7,9 secunde si ajunge pana la viteza maxima de 232 km/h. Consumul mixt de combustibil este de 4,5 l/100 km (119 g CO2/km, toate valorile sunt valabile pentru versiunea limuzina cu transmisie manuala). ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TDI este disponibila fie cu tractiune fata (transmisie manuala sau automata DSG, ambele cu 6 trepte) sau cu tractiune integrala si transmisie DSG cu 6 trepte.

Infotainment si ŠKODA Connect

La fel ca toate versiunile gamei actuale a modelului si ŠKODA OCTAVIA RS dispune de cea mai noua generatie de sisteme de infotainment. Display-urile capacitive tactile cu asa-numitul design glass raspund chiar si la atingerile usoare (cu exceptia sistemului audio Swing din echiparea standard). Versiunea de top este sistemul de navigatie Columbus cu ecran de 9,2 inchi, hotspot WiFi si modul LTE optional.

Sistemele de asistenta

Gama larga de sisteme de asistenta a soferului oferita pentru ŠKODA OCTAVIA RS defineste noi standarde in clasa compacta. Printre noile sisteme si functii se numara Trailer Assist, Blind Spot Detect care avertizeaza soferul cand se afla alte vehicule in unghiul mort si Rear Traffic Alert, care monitorizeaza traficul din lateral si din spate la iesirea de pe un loc de parcare. Crew Protect Assist inchide geamurile si trapa si tensioneaza centurile de siguranta ale soferului si pasagerilor in cazul in care un accident devine iminent si functioneaza in combinatie cu sistemul optimizat Front Assist cu functia City de franare de urgenta si functia de monitorizare a pietonilor.

Abrevierea RS a fost utilizata initial pentru masinile de curse, incepand din 1974 si este folosita pentru versiunile sport de top din gamele de modele ŠKODA incepand cu anul 2000. Pana in prezent, peste 200.000 de exemplare ŠKODA OCTAVIA RS au fost vandute in intreaga lume, din care 100.000 sunt din a treia generatie lansata in 2013.