Auto 19 Aprilie 2017 12:17
Noul Mercedes-Benz GLA incepe primavara anului 2017 cu o gama extinsa de motorizari, o stilizare accentuata atat la interior, cat si exterior, dar si cu noutati la nivelul versiunilor de echipare.

Astfel, SUV-ul compact Mercedes-Benz se remarca printr-o prezenta mai impunatoare, caroseria avand un aspect considerabil mai robust. Noul Mercedes-Benz GLA va fi disponibil in Romania incepand cu luna aprilie a acestui an, preturile pornind de la 29.339 euro pentru modelul GLA 180. Varful de lance al seriei este noul Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC, disponibil acum si intr-o versiune de echipare eminamente sportiva, intitulata Yellow Night.

Lansat initial in 2013, Mercedes-Benz GLA a devenit rapid un model de succes intr-un segment pe care l-a rescris si redefinit inca de la prima sa aparitie. SUV-ul este caracterizat de un design dinamic si sportiv, manevrabilitatea deosebita si gama extinsa de optiuni de personalizare. Fiind primul SUV compact al Mercedes-Benz, GLA a dat un nou suflu acestui segment de piata, in cadrul careia a devenit rapid unul dintre cei mai importanti jucatori.

Cu cele sapte modele de serie (GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS si G), Mercedes-Benz ofera cea mai ampla gama de SUV-uri dintre toti producatorii auto premium europeni. In acelasi timp, niciun alt producator auto nu ofera o gama mai vasta de motorizari la nivelul segmentului din care face parte GLA – de la modelul de baza, Mercedes-Benz GLA 180d, cu 109 CP (80 kW) si o valoare de emisii de CO2 de doar 103 g/km, pana la modelul Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC.
GLA este singurul model de serie din acest segment de piata care ofera dotari de siguranta si confort precum camera de 360 grade sau optiunea HANDS-FREE ACCESS.

O noua aditie la nivelul gamei de motorizari pe benzina o reprezinta GLA 220 4MATIC. Cu o putere de 184 CP (135 kW) si un cuplu maxim de 300 Nm, aceasta se incadreaza intre cele doua motoare de 156 CP (115 kW) si 211 CP (155 kW).

Program de fitness: motorizare noua, consum redus

Modelul GLA 220 4MATIC va suplimenta gama de motorizari pe benzina disponibile cu tractiune integrala. Cu o putere de 184 CP (135 kW), acest model reprezinta o propunere atractiva si este, totodata, unul dintre cele mai economice modele din clasa sa, cu un nivel de emisii de CO2 de doar 152 g/km. Versiunea diesel GLA 180d este campionul eficientei la nivelul segmentului, cu un nivel de emisii CO2 de doar 103 g/km.

Garantia succesului: Design expresiv, performante tehnice

Designul expresiv cu trasaturi puternice de SUV, in armonie cu performantele tehnice ale masinii, reprezinta principalul argument pentru majoritatea clientilor.
Citeste si:
Test-drive - premiu de popularitate
Test-drive - premiu de...

Clientii pot opta pentru trei variante de suspensie: suspensia confortabila, disponibila standard pe GLA, suspensia cu garda redusa la sol, disponibila optional (in variantele de echipare AMG sau in cadrul pachetului Dynamic Handling), respectiv suspensia off-road (optionala), in cazul careia garda la sol este cu 30 mm mai ridicata fata de versiunea standard. Aceasta modificare permite o mai buna performanta off-road datorita garzii inalte la sol, a pozitiei mai inalte la condus si a finisajelor off-road.

Upgrade la interior

Interiorul ofera de asemenea un plus de valoare: disponibila in exclusivitate in acest segment de piata, camera 360° poate inregistra activitatea din jurul masinii, imaginile captate putand fi redate fie integral, fie intr-un format de afisaj divizat in 7 mini-ecrane, toate pe ecranul multimedia din echiparea masinii. Printre cele 7 unghiuri diferite disponibile se regaseste si o perspectiva de ansamblu, care compileaza datele primite de la 4 camere: din fata si spatele masinii, respectiv din oglinzile exterioare.
Citeste si:
Stilizare de vară cu pantofi tip sneakers
Stilizare de vară cu pantofi...

Interiorul GLA a fost stilizat cu maiestrie folosind materiale de calitate ridicata, evidentiate de noile huse de scaune si elementele decorative, cat si de panourile de control cu finisaje din crom.

Noile materiale utilizate la husele scaunelor disponibile in liniile de echipare Style si Urban emana, de asemenea, atentie la detalii. Noutatile sunt combinatiile de culori disponibile pentru finisajele interioare din piele artificiala ARTICO in versiunea de echipare Style – negru si galben ocru, bej Sahara sau “negru plus”, respectiv gri-cristal sau negru, in cazul versiunii de echipare Urban.

Mai multe optiuni de personalizare la interior

Pachetul Exclusive ofera mai multe fata de predecesorul sau, oferind acum scaune de lux cu finisaje de piele neagra. Decoratiunile interioare pentru aceasta versiune combina finisajele de tip aluminiu cu cele de lemn, de plop si nuc. Inca si mai exclusiv - finisaje negru mat de lemn de frasin sau elemente decorative AMG realizate din fibra de carbon.
Citeste si:
Noile Skoda Scala și Kamiq facelift: faruri LED Matrix, în premieră
Noile Skoda Scala și Kamiq...

Pachetul Exclusive disponibil anterior, cu scaune sport standard, ramane disponibil optional si este adresat clientilor preocupati de caracterul sportiv.

Farurile LED transforma noaptea in zi

Disponibile la cerere, farurile frontale LED High performance inlocuiesc actualele faruri bi-xenon. Pe langa iluminarea excelenta, acestea sunt caracterizate de culoarea similara luminii naturale, ceea ce le face mai prietenoase pentru condusul pe timp de noapte. Consumul energetic a fost, de asemenea, scazut: cu circa 60% mai putin fata de tehnologia cu Xenon si cu aproximativ 70% mai putin fata de tehnologia cu halogen.

La spate, noul GLA foloseste farurile LED High Performance cu mai multe faze, iar stopurile si indicatoarele sunt controlate pe trei intensitati. Luminozitate maxima - pe timp de zi, un nivel mediu – pentru condus pe timp de noapte, si un nivel redus, pentru stationarea pe timp de noapte. Cu ajutorul acestor functionalitati multiple, noul GLA asigura nivelul potrivit de luminozitate pe toate conditiile de trafic, indiferent de vreme.

Siguranta pe primul plan: franare independent si avertizari despre comportamentul soferului

Siguranta este prioritatea de top pentru Mercedes-Benz. Modelele GLA vin echipate in dotarea standard cu sistemul “Active Brake Assist”, care avertizeaza soferul in cazul in care nu exista suficienta distanta fata de vehiculul din fata sa si, daca este necesar, franeaza in functie de situatie. Daca sistemul detecteaza ca soferul reactioneaza cu intarziere, acesta va frana automat pentru a preveni o coliziune sau pentru a minimiza consecintele unui eventual impact. Noul GLA include, de asemenea in dotarea standard, sistemul “ATTENTION ASSIST”, acesta putand depista semne de ameteala sau oboseala ale soferului, recomandandu-i acestuia o pauza.

Noul Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC a primit noi functionalitati, fiind modificat atat tehnic, cat si vizual. Dinamica si stabilitatea masinii au fost imbunatatite prin restilizarea pragului frontal si a marginii spoilerului de pe plafon, reducand rezistenta la inaintare, ceea ce a imbunatatit coeficientul aerodinamic al modelului AMG GLA pana la valoarea de 0,33.
Citeste si:
Volkswagen T-Cross facelift: faruri LED și ceasuri digitale în...
Volkswagen T-Cross facelift:...

Trasatura distincta a noului Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC este sectiunea frontala, mai agresiva decat la modelul anterior. Pragul frontal a primit o forma chiar mai dinamica decat a predecesorului, alaturi de grilele noi pentru gurile de admisie si splitterul frontal argintiu cromat. Acestea ghideaza aerul rece catre radiatoarele masinii intr-un mod mai eficient. Echipamente anterior optionale, precum farurile LED High Performance fac acum parte din dotarea standard a modelului AMG.
Noul AMG prezinta noutati si in partea din spate, cu noul difuzor incorporat in pragul posterior, ornamentele de culoarea argintie cu finisaje de crom si plafonul, prevazut cu un nou eleron care contribuie la imbunatatirea dinamicitatii noului GLA 45 4MATIC.

Motorul de 2.0 litri, extrem de agil

Cu o putere de 381 CP (280 kW) si un cuplu maxim de 475 Nm, Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC este printre cele mai puternice masini in segmentul sau. Acesta atinge viteza de 100km/h in doar 4,4 secunde. Agilitatea motorului turbo cu patru cilindri in linie imbina exemplar performanta si eficienta, reusind sa stabileasca un record la nivelul masinilor de serie cu motorizari in 4 cilindri, in materie de putere produsa per litru de cilindree, de 191 CP (141 kW).

Una dintre componentele high-tech ale motorului cu patru cilindri in serie este injectia de benzina tip spray, injectoarele Piezo pozitionate central in cele 4 camere de combustie injectand carburantul la o presiune de peste 200 bari. Combinatia acestor multiple injectoare cu sistemul de aprindere multi-spark cresc eficienta termodinamica, ceea ce asigura emisii reduse . Turbocompresorul twin-scroll si eficienta sistemului de evacuare asigura eficienta acumularii de presiune la nivelul motorului, imbunatatind timpul de raspuns al motorului la accelerare.

In plus, cu sistemul de esapament performant, disponibil optional, sunetul emis de motorul AMG este chiar mai intens. Acesta poate fi ajustat prin selectarea programului de condus sau printr-un control dedicat. La interior, sunetul impresionat poate fi experimentat mai intens, prin simpla atingere a unui buton.

Rapoarte mai scurte: transmisia sportiva AMG SPEEDSHIFT DCT 7

Raportul de transmitere a puterii catre trenul motor este asistat de cutia de viteze sportiva AMG SPEEDSHIFT DCT 7. Datorita rapoartelor mai scurte de transmitere intre treptele de viteza trei si sapte, soferul experimenteaza accentuat senzatia de acceleratie inca de la viteze mici. In plus, timpii de raspuns optimizati permit realizarea aproape instantanee a schimbarii intr-o treapta superioara.

Cea mai buna tractiune, standard: AMG Performance 4MATIC

Pentru a asigura cea mai buna tractiune chiar si in conditii nefavorabile de drum, tractiunea integrala este disponibila standard pe modelul AMG 4MATIC, transferand forta motoare catre toate rotile. Cuplul este distribuit variabil catre ambele axe. Rezultatul acestei configuratii este un raport optim de dinamism, eficienta si tractiune. Ambreiajul cu mai multe discuri, integrat in diferentialul din axa spate, transmite cuplul motor catre rotile din spate intr-o fractiune de secunda, in eventualitatea in care rotile din fata pierd tractiune. Cu un consum mixt de 7,4 litri la suta de kilometri, Mercedes-AMG isi consolideaza rolul de pionier in materie de eficienta.

Editia limitata Yellow Night celebreaza succesul compactelor AMG

Compania din Affalterbach a lansat pe 8 ianuarie, in cadrul Show-ului Auto International al Americii de Nord (NAIAS) din Detroit, editia limitata Yellow Night, disponibila atat pe GLA 45 4MATIC, cat si pe modelele A 45 4MATIC, CLA 45 4MATIC si CLA 454MATIC Shooting Brake. Editia limitata celebreaza cele mai de succes modele compacte ale Mercedes-AMG si abunda in caracter sportiv.

Editia limitata imbina combinatiile de negru si gri cu decoratiunile unice galbene, iar exclusivitatea editiei este accentuata de jantele din aliaj usor stilizate in aceleasi culori. Pragul din fata, carcasele oglinzilor exterioare, pragurile laterale si difuzorul dorsal prezinta, de asemenea, insertii galbene. Caracterul sportiv al liniei Yellow Night este accentuat de dungile de culoarea gri-grafit aplicate transversal pe capota, plafon, portbagaj si partile laterale ale masinii.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.