Avem masini din ce in ce mai "inteligente", care ajung chiar sa franeze in locul nostru. Deocamdata tehnologia costa destul de mult, dar poate salva vieti.

Masinile de astazi sunt pline de tehnologie care te ajuta sa nu pierzi controlul si iti completeaza reactiile pentru a evita un impact. Cele mai importante sunt ABS-ul si ESP-ul, acestea fiind urmate si de altele ce folosesc senzorii primlor doua pentru a ajuta dinamica si a usura controlul asupra masinii.

Atat ABS-ul cat si sistemul ESP activeaza de mult timp pe toate modelele de masini. La inceput au fost regasite pe modelele scumpe, de lux, iar apoi au inceput sa “coboare” treptat catre segmentele accesibile, ajungand astazi sa fie prezente (optional) si pe modelele de clasa mini/mica. Un alt sistem este gata sa li se alature, acesta fiind extrem de util in orase, dar si in mediul extraurban. Sistemul ajuta la reducerea accidentelor din spate, acel timp de impact responsabil de marea majoritate a accidentelor din orase si de accidentele cu urmari grave de pe autostrada, cand se formeaza blocaje si unii soferi sunt surprinsi de coloana stationara din fata lor.

Bosh a dezvoltat cel mai mult acest sistem, iar o versiune a lui face parte deja din echiparea SUV-ului Volvo XC60. Bosh lucreaza acum la o alta versiune, mai buna, care sa acopere o mai mare varietate de situatii.

Cum lucreaza

Sunt 3 faze in care sistemul lucreaza, in functie de iminenta impactului: avertizare, asistare si apoi franarea automata. Soferul este avertizat cand senzorul radarului sesizeaza scaderea rapida a distantei fata de masina din fata. Teoretic soferul trebuie sa reactioneze, iar pentru a-l ajuta franele sunt pretensionate. Daca nu reactioneaza franele sunt automat aplicate la 30% din deceleratia maxima posibila, lasand timp soferului... continuarea pe Motorstory.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.